آژانس اتمی به 40 کشور دستگاه تشخیص کرونا می دهد ، سهم ایران و قیمت هر دستگاه چقدر است؟

به گزارش پسرک کامپیوتری، آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت دور اول ارسال دستگاه های تشخیص ویروس کرونا که از فناوری صلح آمیز هسته ای بهره مند هستند به حدود 40 کشور دنیا شروع شده است.

آژانس اتمی به 40 کشور دستگاه تشخیص کرونا می دهد ، سهم ایران و قیمت هر دستگاه چقدر است؟

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال ارسال دستگاه تشخیص کرونا به حدود 40 کشور مختلف است.

به نوشته روزنامه مورنینگ اکسپرس، در این دستگاه ها از تکنیک های علوم هسته ای برای شناسایی ویروس کرونا استفاده است و فناوری هایی مجهز هستند که به طور معمول در کشورهای توسعه یافته برای تشخیص ابتلا استفاده می شوند.

این سازمان در بیانیه ای گفت: ده ها آزمایشگاه در آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و حوزه کارائیب این دستگاه های تشخیصی را دریافت خواهند کرد تا بتوانند انجام تست کرونا در سطح ملی را تسریع نمایند.

در این بیانیه آمده است: آن ها همچنین اقلام مربوط به امنیت زیستی نظیر تجهیزات محافظتی فردی و محفظه های آزمایشگاهی را برای تحلیل بی خطر نمونه های گرفته شده [از بیماران] تحویل خواهند گرفت.

رافائل گروسی دبیرکل سازمان بین المللی انرژی اتمی نیز در این باره گفت: کارکمان این سازمان سخت در کوشش هستند تا اطمینان یابند این تجهیزات حیاتی، در سریع ترین زمان ممکن به کشورهایی که بیشترین احتیاج را به آن ها دارند تحویل داده شوند. آزمایش تشخیص ویروس کرونا یکی از مهم ترین اقداماتی است که می تواند در کنترل این بیماری نقش داشته باشد.

ایران، مصر، نیجریه، تایلند، ویتنام، کوبا، پرو، اوروگوئه و کشورهای دیگر، جزو اولین دریافت نمایندگان این دستگاه ها هستند که در مجموع، حدود 4 میلیون یورو ارزش دارند.

  • آژانس دو دستگاه تشخیص سریع کرونا به ایران می فرستد

درهمین زمینه سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، اعلام نمود که با رایزنی های به عمل آمده، آژانس بین المللی انرژی اتمی بزودی دو دستگاه تشخیص سریع کرونا (RT-PCR) به تهران ارسال می نماید.

به گزارش ایرنا، کاظم غریب آبادی اضافه کرد: به همراه این دو دستگاه، تجهیزات حفاظت شخصی کاربران دستگاه، تجهیزات مربوط به راه اندازی و ارتقاء و کالیبره کردن، و کیت های مخصوص تشخیص که از سه تکنیک استفاده می نمایند، نیز ارسال می گردد.

در همین پیوند آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام نمود: ده ها آزمایشگاه در آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و حوزه کارائیب این دستگاه های تشخیصی را دریافت خواهند کرد تا بتوانند انجام تست کرونا در سطح ملی را تسریع نمایند.

در این بیانیه آمده است:آن ها همچنین اقلام مربوط به امنیت زیستی نظیر تجهیزات محافظتی فردی و محفظه های آزمایشگاهی را برای تحلیل بی خطر نمونه های گرفته شده از بیماران تحویل خواهند گرفت.

تا به امروز شماری از کشورها و نهادهای بین المللی به وسیله ارسال اقلام پزشکی و یا مساعدت اقتصادی به برنامه های مقابله با کرونا در ایران یاری نموده اند.

غریب آبادی دیروز از تصویب یاری 500 هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه بین المللی (اوفید) به برنامه های مقابله با ویروس کرونا در ایران اطلاع داد و گفت: این یاری به وسیله سازمان بهداشت جهانی و برای خرید و توزیع تجهیزات و اقلام پزشکی مورد احتیاج فوری بیمارستان ها در اختیار کشورمان قرار می گیرد.

همچنین یک مقام صندوق بین المللی پول اعلام نمود که این نهاد پس از درخواست تسهیلات برای مقابله با کرونا از سوی ایران، در حال مذاکره با مقام های ایرانی برای اعطای وام است.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز 4 فروردین گذشته، با اشاره به بحران کرونا، بر لزوم تداوم یاری های دارویی و اقتصادی به ایران تاکید نمود و گفت ظرف هفته های آینده کالاهای ضروری به ارزش 20 میلیون یورو راهی ایران خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 864

به "آژانس اتمی به 40 کشور دستگاه تشخیص کرونا می دهد ، سهم ایران و قیمت هر دستگاه چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس اتمی به 40 کشور دستگاه تشخیص کرونا می دهد ، سهم ایران و قیمت هر دستگاه چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید