تاریخ عرضه و جزئیات هدست واقعیت مجازی جدید اچ.تی.سی معین شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، شرکت تایوانی اچ.تی.سی(HTC) اخیرا زمان عرضه و جزئیات هدست واقعیت مجازی جدید خود موسوم به Vive Cosmos را اظهار داشت.

تاریخ عرضه و جزئیات هدست واقعیت مجازی جدید اچ.تی.سی معین شد

به گزارش خبرنگاران، اچ.تی.سی بار دیگر جزئیاتی از هدست پیشرفته واقعیت مجازی خود گفت. در آخرین اخباری که از این هدست منتشر شده این شرکت به شرح بعضی جزئیات آن پرداخته است. از جمله ویژگی های اصلی هدست Vive Cosmos می توان به نمایشگرهای با وضوح بالاتر از هدست های پیشین، سیستم موقعیت یابی داخلی-بیرونی با شش درجه آزادی کامل اطراف، شش دوربین، حسگرهای یکپارچه، وزن پایین، حسگر جی، یک ژیروسکوپ و همچنین کنترلرهای جدید اشاره نمود.

کاربران می توانند هم اکنون برای پیش سفارش این محصول اقدام نمایند اما بنابر گفته شرکت محصول مذکور اوایل ماه اکتبر ارسال خواهد شد.

این هدست که در نمایشگاه CES رونمایی شد مجهز به دو صفحه نمایش ال.سی.دی آرجی بی 3.4 اینچی است که رزولوشن هر کدام 1440×1700 است. علاوه بر این موارد نرخ تازه سازی آن 90 هرتز و دارای میدان دید 110 درجه نیز است.

نرخ تازه سازی(Refresh rate) به تعداد دفعاتی گفته می شود که تصویر بر روی صفحه نمایش در هر ثانیه به روز رسانی می شود یا تازه می شود. نرخ تازه سازی استاندارد 60 بار در هر ثانیه یا همان 60 هرتز است، این در حالی است که در صحنه هایی با سوژه های متحرک و سرعت بالا، نرخ تازه سازی 60 هرتزی می تواند تصاویری تار یا شتاب زده را ایجاد کند. به منظور ایجاد تصاویری پایدارتر، از نرخ تازه سازی تا 120 هرتز و در بعضی موارد 240 هرتز استفاده می شود. البته لازم به ذکر است این شرکت از لنزهای فرنل(Fresnel lenses) نیز در هدست خود استفاده نموده است.

نکته قابل توجه این است که Vive Cosmos هدستی بی سیم نیست بنابراین برای اتصال آن به رایانه می بایست یا از درگاه دیسپلی پورت 1.2 و USB 3.0 بهره ببرید یا اگر کاربران مایلند به صورت بی سیم آن را به رایانه متصل نمایند می توانند از آداپتور بی سیم مبتنی بر وای گیگ استفاده نمایند. مانند همه هدست های Vive اچ تی اس، هدست Cosmos نیز دارای هدفون استریو و همچنین میکروفن های دارای پشتیبانی صوتی فضایی مخصوص به خود است.

علاوه بر موارد ذکر شده این هدست مجهز به دسته های کنترل جدید انگشتری، یک جوی استیک، یک بامپر و یک دکمه گریپ است. کنترلرهای این هدست مجهز به 2 باتری AA هستند و بنابراین کاربران نمی توانند این دستگاه را از بیرون شارژ نمایند و می بایست پس از تمام شدن شارژ، باتری ها را تعویض نمایند. هدست واقعیت مجازی Vive Cosmos در تاریخ 3 اکتبر با قیمت 699 دلار عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 275

به "تاریخ عرضه و جزئیات هدست واقعیت مجازی جدید اچ.تی.سی معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ عرضه و جزئیات هدست واقعیت مجازی جدید اچ.تی.سی معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید