معرفی شرکت هواپیمایی ایر آسیا

به گزارش پسرک کامپیوتری، آشنایی با شرکت هواپیمایی ایر آسیا

شاید اکثر کسانی که به مالزی سفر نموده اند، باهواپیماهای ایر آسیا(AirAsia) و خدمات این شرکت هواپیمایی آشنایی داشته باشند. امروز می خواهیم در خبرنگاران کلیه ابعاد و خدمات این شرکت هواپیمایی که پروازهای ارزان قیمت را با کیفیت مناسب و خوب اعم از تاریخچه، اطلاعات، کلاس های پروازی و اصلاعات ضروری و قوانین این ایرلاین برای مسافرانش را در این مطلب معرفی و آنالیز نماییم. با ما همراه باشید.

معرفی شرکت هواپیمایی ایر آسیا

تاریخچه شرکت هواپیمایی ایر آسیا

شرکت هواپیمایی ایر آسیا در سال 1993 توسط یک شرکت دولتی به نام DRB-Hicom تاسیس شد و از 18 نوامبر سال 1996 به صورت رسمی وارد فاز عملیاتی خود گشت. در ادامه فعالیت های ایر آسیا این شرکت دچار بدهی اقتصادی بزرگی شد و تا مرز اعلام ورشکستگی نیز پیش رفت اما در همین زمان رئیس سابق یک شرکت خارجی به نام تایم وارنر این شرکت را خرید و آن را از سقوط حتمی در زمینه تجارت و خدماتش نجات داد. بعد از گذشتن از این بحران شرت هواپیمایی ایر آسیا آغاز به پیمودن راستا پیشرفت در زمینه کاری خود کرد و با هدف بالا بردن سود، نو آوری های جدید کاری برای زمینه کاری خود و پرواز ها به وجود آورد.

در سال 2003 این شرکت دومین قطب پروازی خود ار در فرودگاه بین المللی سنای در جوهرو بهرو افتتاح کرد و به عنوان اولین پرواز بین المللی، به بانکوک پرواز کرد. در ادامه راه این شرکت توانست زمینه کاری خود را با ایرلاین ها و فرودگاه های کشورهای مختلفی همچون: سنگاپور، اندونزی، ماکائو و فیلیپین را گسترش دهد و به همینن خاطر توانست پروازهایی منظم به فرودگاه های بین المللی و مهم این کشور ها داشته باشد. این ایرلاین مالزیایی در ادامه برنامه ریزی های خود برای ایرلاینش در روزهای انتهای سال 2006 اظهار داشت که بر اساس طرحی 5 ساله میخواهد که برای افزایش مقاصد پروازیش، برنامه های زیادی را برای دریافت مقصد پرواز در کشورهای دیگر قاره آسیا و در کل جهان دارد.

در اثر اجرای این طرح، 100 مقصد پروازی جدید به راستاهای پروازی این ایرلاین اضافه شد. در سال 2011 ایرلاین ایر آسیا در نمایشگاه هوایی پاریس با سفارش 200 فروند هواپیمای A320neo می توان گفت که همه را شگفت زده کرد و یک تغیر بسیار بزرگ و مثبت را در ناوگان هواپیمایی خود به وجود آورد. هواپیماهایی که قبلا توسط این ایرلاین استفاد می شد فقط هواپیماهای بوئینگ 300-737 بود اما پس از گذشت مدتی این شرکت هواپیماهای ایرباس 200-320 را جایگزین هواپیماهای قبلی بوئینگ آن کرد. شرکت هواپیمایی ایر آسیا در حال حاضر دارای بیش از 300 فروند هواپیما در ناوگان خود است که همگی متشکل از هواپیماهای به روز جهان هستند.

البته گفتنی است که این شرکت در حال به روز رسانی و تجهیز ناوگان خود است و با توجه به اهداف آن ها، تعداد این هواپیماها در آینده ای نه چندان دور به بیش از 475 فروند خواهد رسید. همانطور که در سطور قبلی هم گفتیم این شرکت هواپیمایی جز شرکت هایی است که پرواز های ارزان قیمت را ارائه می دهد. اما این مسئله نه تنها باعث نشده است که خدمات این پذیرایی این شرکت در هواپیما با کاستی روبرو باشد بلکه در این راه نو آوری نیز کرده است. از جمله خدمات پذیرایی ایر آسیا می توان به برنامه اسنک اتک(Snack Attack) در پروازهای این ایرلاین اشاره نمود که طی آن به ارائه غذا و نوشیدنی در هواپیما به صورت فروشی می پردازند. در واقع این برنامه به این صورت است که به رزرو از قبل غذا در هنگام رزرو و یا خرید بلیط هم نیازی نیست.

درباره غذاهای این ایرلاین نیز باید گفت که طبخ همه غذاها به شیوه اسلامی بوده و توسط بهترین سر آشپزان تهیه می شود. وعده های غذایی این ایرلاین نیز بسیار متنوع هستند. به طور مثال از غذاهایی همچون بریانی مرغ شکم پر، املت ایتالیایی، سبزیجات کبابی، برنج با عصاره مرغ، کیک تازه و نوشیدنی های سرد و گرم مختلف و چندین منوی متنوع دیگر است. البته گفتنی است که منوی غذایی طی یک دوره زمانی مشخص تغییر می نماید. اگر تصمیم دارید که از غذاهای ایرلاین بهره ببرید، علاوه بر پیشنهادی که بالاتر به شما دادیم بهتر است با آنالیز کردن منوی غذایی شرکت، تا حد اقل 24 ساعت قبل از پرواز خود غذای مورد نظرتان را سفارش دهید. برای تحویل دریافت غذای خود و یا دیگر خدمات پرواز حتما کارت پرواز خود را تا انتها سفر به همراه داشته باشید

اطلاعات شرکت هواپیمایی ایر آسیا

نام شرکت هواپیمایی ایر آسیا: AirAsia

کد یاتا: AK

کد ایکائو: AXM

وب سایت شرکت هواپیمایی ایر آسیا: www.airasia.com

کلاس های پروازی ایر آسیا

شرکت هواپیمایی ایر آسیا دارای 3 کاس پروازی مختلف است که عبارتند از: کلاس پروازی ارزان یا چیپ فلای، اکونومی کلاس و بیزینس کلاس. در کلاس پروازی ارزان، تحویل بار در چک این شامل هزینه می شود و تنها بار همراه در کابین رایگان می باشد. در کلاس اکونومی نیز مسافران می توانند جایگاه خود را بدون هزینه انتخاب نمایند و علاوه بر حمل بار همراه می توانند 20 کیلوگرم بار رایگان به همراه داشته باشند. در بیزینس کلاس نیز می توانند امکاناتی همانند اکونومی کلاس داشته باشند با این تفاوت که مسافر اجازه حمل 40 کیلوگرم بار را به صورت رایگان دارد.

اطلاعات ضروری برای مسافران شرکت هواپیمایی ایر آسیا

  • چک این پرواز خود را حتما 24 ساعت قبل از پرواز خود نهایی کنید تا با مشکل روبرو نشوید.
  • در سایت این ایرلاین می توانید از سرگرمی های در حین پرواز نیز آگاه شوید و حتی از میان آنان نیز انتخاب نمایید.
  • با نصب اپلیکیشن این ایرلاین بر روی گوشی موبایل خود می توانید از آخرین وضعیت پرواز خود آگاه شوید و تغییرات مورد نظر خود را به وسیله گوشی موبایل خود و این برنامه اعمال کنید.
  • حتما قبل از پرواز کلیه قوانین این ایرلاین را چک کرده و سپس اقدام به خرید و رزرو بلیط نمایید.
  • ابعاد و وزن بار نیز باید حداکثر در سایز استاندارد 81×119×119 سانتی متر باشد.
  • بار داخل کابین هم باید در ابعاد استاندارد 56×36×23 سانتی متر باشد.
  • به یاد داشته باشید حتماً 45 دقیقه تا یک ساعت قبل از پرواز بار خود را تحویل دهید.
منبع: الی گشت
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 370

به "معرفی شرکت هواپیمایی ایر آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی ایر آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید