بروزرسانی 20H2، مایکروسافت اج را به صورت پیش فرض به ویندوز 10 می آورد

به گزارش پسرک کامپیوتری، اینطور که به نظر می رسد، احتمالا اواخر امسال مایکروسافت به همراه بروزرسانی ویندوز 10، مرورگر جدید مایکروسافت اج را راهی کامپیوترهای مبتنی بر این سیستم عامل می کند.

بروزرسانی 20H2، مایکروسافت اج را به صورت پیش فرض به ویندوز 10 می آورد

مدت زمان نسبتا زیادی است که مرورگر مبتنی بر کرومیوم ردموندی ها یعنی مایکروسافت اج برای ویندوز 10 در دسترس قرار گرفته است، این در حالی است که هنوز هم کاربران، این مرورگر را به صورت پیش فرض روی این سیستم عامل ندارند. اما به نظر می رسد، بروزرسانی جدیدی که اواخر امسال برای ویندوز 10 منتشر می شود، این مسئله را تغییر خواهد داد.

نام این بروزرسانی، 20H2 نام دارد و مایکروسافت از امروز، بررسی نقاط ضعف و قدرت آن را با اینسایدرها آغاز کرده است. (اینسایدرها افرادی هستند که بروزرسانی های ویندوز را زودتر از بقیه دریافت می کنند و نقاط ضعف و قوت آن را به مایکروسافت گزارش می دهند). اما خب به نظر می رسد نام این نسخه برای مصرف کننده های نهایی از 20H2 به چیز دیگری تغییر خواهد کرد که فعلا معین نشده.

اگرچه می دانیم بروزرسانی بعدی ویندوز قرار است مایکروسافت اج را به یکی از اپلیکیشن های پیش فرض آن تبدیل کند اما خبری از قابلیت های جدید دیگر نداریم. البته به نظر می رسد مانند دومین بروزرسانی بزرگ ویندوز 10 در سال گذشته، این نسخه سرعت نصب بالایی دارد چون طبق گفته مایکروسافت، 20H2 قرار است سرعت نصبی مشابه بروزرسانی های ماهانه ویندوز داشته باشد.

ضربه سنگین مایکروسافت به گوگل با عرضه مایکروسافت اج برای ویندوز 10

متاسفانه از این گفته می توانیم این برداشت را داشته باشیم که 20H2 احتمالا قابلیت های زیادی را به همراه ندارد. دومین بروزرسانی بزرگ ویندوز 10 در ماه نوامبر سال گذشته نیز در مقایسه با نسخه منتشر شده در ماه مه همان سال قابلیت های بسیار کمتری داشت.

مثلا بروزرسانی ماه مه 2019، تم روشن جدیدی را به همراه پشتیبانی از کائوموجی (شکلک های جالبی که از ترکیب حروف و علائم لاتین ساخته می شوند) به ویندوز 10 آورد.

علاوه بر این ها، در همین بروزرسانی بود که که کورتانا از قسمت جست و جوی ویندوز جدا شد و مایکروسافت قابلیت جدید و جذابی تحت عنوان سند باکس به ویندوز 10 اضافه نمود. (با کمک قابلیت سند باکس کاربران می توانند سیستم عاملی مجازی را روی سیستم عامل اصلی ایجاد کرده و برنامه های خود را در همان فضای مجازی تست کنند؛ نه روی ویندوز اصلی).

همانطور که اشاره شد، مایکروسافت از امروز به آزمایش ویندوز 10 20H2 پرداخته و به همین خاطر به مرور زمان خبرهای بیشتری در رابطه با قابلیت های جدید آن خواهیم شنید که از مهم ترین آن، بهبود WSL یا همان Windows Subsystem for Linux است. (WSL ابزار قدرتمندی است که امکان اجرای برنامه های لینوکس را به صورت محلی در محیط ویندوز به کاربر می دهد).

مایکروسافت احتمالا سرفیس دو (Surface Duo) را ماه آینده راهی بازار می کند

منبع: theverge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 999

به "بروزرسانی 20H2، مایکروسافت اج را به صورت پیش فرض به ویندوز 10 می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروزرسانی 20H2، مایکروسافت اج را به صورت پیش فرض به ویندوز 10 می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید