بافت تاریخی روستای ماخونیک مرمت می گردد

به گزارش پسرک کامپیوتری، فاز سوم مرمت بافت تاریخی روستای هدف گردشگری ماخونیک در استان خراسان جنوبی از ابتدای خردادماه شروع می گردد.

بافت تاریخی روستای ماخونیک مرمت می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سربیشه در این رابطه گفت: با توجه به ابلاغ اعتبارات ملی سال جاری برای سومین سال پیاپی شاهد مرمت بافت تاریخی روستای شگفت انگیز ماخونیک خواهیم بود.

هاشم اتفاقی گفت: با توجه به میزان اعتبار ابلاغی سال جدید در طول سه دهه اخیر جمعا مبلغ 2200 میلیون ریال در حوزه مرمت و بهسازی و 800 میلیون ریال در حوزه مطالعات و تهیه طرخ های اجرایی در روستای هدف گردشگری ماخونیک هزینه شده و خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت بافت تاریخی و ویژگی خاص معماری این روستا اجرای عملیات جداره سازی ، بامسازی و استحکام بخشی منازل و معابر روستا و همچنین حذف الحاقات معماری و نصب ناودان های سنگی از جمله برنامه های مرمتی است که در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم سال جاری این اقدامات با اجرای فاز سوم مرمت بافت به اتمام برسد.

اتفاقی اذعان کرد: در حوزه مطالعات نیزتهیه طرح مطالعات بافت ماخونیک به صورت پلاک به پلاک و همچنین تهیه طرح های تامین خدمات زیر ساختی اعم از آب ، برق و گاز و نیز نحوه اجرای این زیر ساخت ها در محدوده عرصه و حرایم بافت قدیمی ، تعین عرصه و حرایم همراه با ضوابط ساخت و ساز و نیز تهیه طرح جامع گردشگری روستا از جمله مواردی بوده که توسط تیم مشاور از دانشگاه تهران صورت گرفته و پس از این کلیه برنامه های اجرای در محدوده بافت قدیم بر اساس این طرح خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 223

به "بافت تاریخی روستای ماخونیک مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت تاریخی روستای ماخونیک مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید