این مسجد محبوب گردشگران خارجی است

به گزارش پسرک کامپیوتری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان از بازدید بیش از 400 گردشگر خارجی از آثار تاریخی شهرستان دامغان اطلاع داد و گفت: مسجد تاریخانه دامغان که دومین مسجد قدیمی کشور است بیش از دیگر بناهای این شهرستان مورد توجه و بازدید گردشگران خارجی بوده است.

این مسجد محبوب گردشگران خارجی است

به گزارش خبرنگاران، مهدی قاسمی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: این گردشگران خارجی عمدتاً از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، دانمارک، انگلیس، اتریش، سوئیس، کانادا و هلند و..بوده و در سفر به دامغان از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهر بازدید نموده اند.

وی ادامه داد: مسجد تاریخانه، مسجد جامع، پیر علمدار، مجموعه چشمه علی، مجموعه امامزاده جعفر (ع)، مسجد حاج شکرالله و مجموعه تپه حصار دامغان میزبان این گردشگران بوده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان اظهار داشت: مسجد تاریخانه بیشترین آمار جذب گردشگران را در بین آثار تاریخی دامغان در این مدت به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مسجد تاریخانه از آثار باستانی دامغان است که بر اساس تحقیقات این بنا قبل از تسلط اعراب بر ایران آتشکده بوده و بعداً به مسجد تبدیل شده است گفت: تاریخ بنای مجدد این مسجد که دومین مسجد قدیمی کشور است مربوط به قرن دوم هجری است و اسلوب ساختمان آن نیز به سبک بناهای دوره ساسانیان است.

وی با بیان اینکه این مسجد کهن بیش از 12 قرن است که پابرجا و راسخ ایستاده اظهار داشت: مسجد تاریخانه در سال 1310 هجری شمسی با شماره 80 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تاریخ و تمدن هفت هزار ساله دیار صددروازه هر ساله، میزبان گردشگرانی از سراسر جهان به اقبال گردشگران به مناطق روستایی دامغان اشاره و اظهار کرد: این هفته 10 توریست از کشورهای استرالیا، آلمان، اتریش و ایتالیا در اقامتگاه بومگردی خانه ناصر لشکر روستای عباس آباد دامغان اقامت سه روزه داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان با اشاره به رشد چشمگیر آمار بازدید گردشگران خارجی از دامغان در مقایسه با سال قبل اضافه نمود: دامغان با آثار متنوع خود می تواند پذیرای گردشگران خارجی بیشتری باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 134

به "این مسجد محبوب گردشگران خارجی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مسجد محبوب گردشگران خارجی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید