افزایش 2.5 برابری فراوری انرژی در نیروگاه های برق آبی

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرگزاری خبرنگاران-معاون بهره برداری شرکت آب و نیرو گفت: با آغاز بارش ها و کاهش دما در کشور، فراوری نیروگاه های برق آبی شرکت آب و نیرو، افزایش 2.5 برابری داشته و سهم 42 درصدی را در بین نیروگاه های برق آبی کشور به خود اختصاص داده است.

افزایش 2.5 برابری فراوری انرژی در نیروگاه های برق آبی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، جلال الدین حجتی، اضافه نمود: از دو هفته گذشته که بارش باران و برف در بیشتر نقاط کشور آغاز و موجب کاهش محسوس دمای هوا شد، سد ها با ذخیره نمودن سیلاب ها در مخازن خود، آمادگی لازم را داشتند تا در این شرایط کشور، اقدام به فراوری انرژی بیشتری نمایند.

وی اضافه نمود: با غالب شدن سرما در کشور و محدودیت های ایجاد شده در تأمین سوخت نیروگاه های حرارتی، نیروگاه های برق آبی، اقدام به افزایش فراوری کردند. در این بین فراوری نیروگاه های برق آبی شرکت آب و نیرو، افزایش 2.5 برابری داشته و سهم 42 درصدی را در بین نیروگاه های برق آبی کشور داشته اند.

معاون بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ابراز داشت: به همین دلیل، نیروگاه های در اختیار شرکت آب و نیرو شامل کارون 4، گتوند، رودبار لرستان، داریان و سردشت با توجه به احتیاج شبکه برق کشور فراوری خود را افزایش داده و در حال حاضر به 15 هزار مگاوات ساعت در روز رسیده، به طوری که فراوری برق نیروگاه کارون 4 در حوضه رودخانه کارون با دستور مدیریت شبکه برق ایران افزایش 6 برابری داشته که بالاترین مقدار فراوری را در بین نیروگاه های برق آبی را به همراه داشته و بعلاوه نیروگاه سردشت در شمال غرب کشور نیز با حدبیشتر ظرفیت در تمامی ساعات شبانه روز فراوری انرژی دارد.

حجتی اضافه نمود: از ابتدای سال آبی جاری مدریت مخازن سد ها به گونه ای انجام شد تا ضمن کنترل سیلاب های فصلی حجم مناسبی برای مهار سیلاب های احتمالی در بهار 1401 نیز ایجاد گردد.

لازم به ذکر است شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، با در اختیار داشتن سهم 27 درصدی در ظرفیت کل نیروگاه های برق آبی کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق و تأمین انرژی مطمئن به ویژه در زمان های پیک مصرف تابستان و زمستان دارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1945

به "افزایش 2.5 برابری فراوری انرژی در نیروگاه های برق آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2.5 برابری فراوری انرژی در نیروگاه های برق آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید