اختصاص 360 هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن شهری و روستایی

به گزارش پسرک کامپیوتری، تهران (پانا) - نمایندگان مردم در خانه ملت، تمامی بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را موظف کردند تا برای احداث و نوسازی 400 هزار واحد مسکن روستایی و شهری در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت و هشتصد هزار واحد مسکن شهری نسبت به پرداخت 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن اقدام نمایند.

اختصاص 360 هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن شهری و روستایی

کنندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه 16اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز بخش هزینه ای بودجه سال 1400 ارجاعی به کمیسیون تلفیق مجلس با تبصره 18 این لایحه با 189 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 219 کننده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این گزارش وکلای مردم در خانه ملت با تصویب ردیف های 7 و 8 تبصره 18 موافقت کردند.

در ردیف 7 این تبصره آمده است؛ وزارت امور مالی و دارایی موظف است ضمن ثبت و نگهداری حساب منابع، مصارف و برگشتی وجوه این بند، بر تحقق آن مطابق احکام بودجه های سنواتی نظارت و گزارش آن را هر شش ماه یکبار به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیونهای ذی ربط مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

همچنین براساس ردیف 8 تبصره مذکور؛ در سال 1400 کلیه بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند برای احداث و نوسازی 400 هزار واحد مسکن روستایی و شهری در شهرهای کمتر از بیست و پنج هزار نفر جمعیت و هشتصد هزار واحد مسکن شهری نسبت به پرداخت سه میلیون و ششصد هزار میلیارد (3.600.000.000.000.000) ریال تسهیلات ساخت مسکن به افراد واجد شرایط اقدام کنند. سهمیه هر بانک توسط بانک مرکزی در فروردین ماه مشخص می گردد. مجموع دوران مشارکت ساخت و فروش اقساطی این تسهیلات 20 سال است و پس از دوره مشارکت به فروش اقساطی تبدیل و تعهدات آن به متقاضی واجد شرایط منتقل میگردد. این تسهیلات با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به افراد واجد شرایط معرفی شده توسط وزارت راه و شهرسازی پرداخت می گردد. بانک مرکزی موظف است گزارش عملکرد این بند را به صورت برخط در اختیار عموم مردم قرار دهد. در صورتی که یک بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی از پرداخت سهمیه تسهیلات مشخص شده توسط بانک مرکزی خودداری نماید، بانک مرکزی موظف است متناسب با تعهد انجام نشده نسبت به افزایش سپرده قانونی آن بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی اقدام و به وسیله سایر بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن اقدام نماید.

همچنین در جزء الحاقی این تبصره مطرح شده؛ - در اجرای مواد (2) و (4) قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، وزارت نیرو مکلف است مبلغ یکصد هزار (100.000) ریال حق بیمه هر واحد مسکونی برای یک سال، را در پنج مرحله در قبوض برق واحدهای مسکونی درج و دریافت و به حساب خزانه داری کل کشور واریز کند.

مالکان واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از حکم این بند معاف هستند. خزانه داری کل کشور موظف است مبالغ مربوط را ظرف یک هفته پس از وصول در اختیار صندوق ذیربط برای انجام تعهدات این قانون قرار دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1467

به "اختصاص 360 هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن شهری و روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 360 هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن شهری و روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید