آدم حسابی ها؛ بانو رکسانا ورزا، مقیم فرانسه و آمریکا

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران: رکسانا ورزا در حالی که سی و چند سال بیشتر ندارد، مدیر بزرگترین پردیس استارتاپی دنیا به نام استیشن اف، عضو شورای نوآوری اتحادیه اروپا (EIC) و از اعضای هیئت مدیره قدیمی ترین خبرگزاری دنیا به نام AFP است.

آدم حسابی ها؛ بانو رکسانا ورزا، مقیم فرانسه و آمریکا

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

رکسانا ورزا در خانواده ای تحصیل نموده متولد شد که در سال 1979 از ایران مهاجرت نموده بودند. پدرش فارغ التحصیل دانشگاه معتبر استنفورد و مادرش معلم زبان بود که علاقه وافری هم به علم و دانش داشتند. او در سال 1985 در کالیفرنیای آمریکا متولد شد. تحصیلات دانشگاهى ورزا زبان و ادبیات فرانسه بود و بعدتر که به حوزه استارت آپ ها ورود کرد تصمیم گرفت در این زمینه هم تحصیل کند و به صورت همزمان دو رشته تجارت بین الملل و سیاست مالی را در دانشگاه های مدرسه اقتصاد لندن و موسسه مطالعات سیاسی پاریس دنبال کرد.

در خصوص ایرانى بودنش مى گوید: من همواره به ایرانى بودنم افتخار نموده ام، از شش سالگى تابحال معمولا سالى یکبار به ایران آمده ام و همواره با گریه به آمریکا یا فرانسه برگشته ام، ایران یک چیز خاصى دارد که نمى دانم چیست ولى به دل آدم مى نشیند

کار کردن در رشته استارت آپ را از سال 2007 میلادی آغاز نموده است. در آن موقع در زمینه سرمایه گذاری در آژانس فرانسه که یک آژانس دولتی فرانسوی بود، مشغول به کار بوده است. مرکز فعالیت ما شهر سانفرانسیسکو بود و من به کمپانی های آمریکایی یاری می کردم تا تجارتشان را در فرانسه گسترش بدهند. همان زمان بود که درباره کار استارت آپ ها کنجکاو شده است.

بعد از مدتی، به عنوان کارآفرین آغاز به فعالیت در برخی از پروژه ها از جمله Girls in tech و Falicon فالیکون می نماید. همزمان با چند پروژه استارت آپی دیگر نیز همکاری داشته است. بعد از چند سال تجربه و فعالیت، برای اولین بار همراه با چند فرد دیگر یک شرکت به نام Tech. eu را راه اندازی می نماید. مطالب مفید و کامل این وبلاگ پای او را به وب سایت معتبر تک کرانچ باز کرد که به آنالیز اخبار و حواشی فناوری می پردازد.

بعد از سردبیری برای شرکت تک کرانچ وارد مایکروسافت شد و در پاریس آغاز بکار کرد، پروژه ای که رکسانا ورزا در مایکروسافت مشغول انجامش بود پشتیبانی از کارآفرینان دیجیتال بود که توانست یک رزومه و تجربه خوب برای او به همراه آورد.

فعالیت در این مراکز باعث شد که وی در سال 2013 و مدت کوتاهی پس از ورود به دنیای تکنولوژی از سوی بیزینس اینسایدر به عنوان یکی از 30 زن مهم دنیای فناوری با سن کمتر از 30 سال برگزیده گردد. ,وی از سوی نشریات معتبر ونیتی فیر، لوفیگارو و ایونینگ استاندارد هم در میان افراد شاخص فناوری قرار گرفته است.

از دیگر فعالیت های رکسانا ورزا در این دوران می توان به تاسیس استارتاپ StartHer برای توانمندسازی و ایجاد فرصت اشتغال برای زنان در زمینه های فناوری و کارآفرینی اشاره نمود که از طریق برگزاری رویداد و دوره های آموزش کدنویسی صورت می گیرد.

وی به لطف سابقه درخشان ارائه مشاوره، نظارت و رهبری تعداد بسیار زیادی از استارتاپ های اروپایی و سخنرانی در رویداد های مرتبط به آن ها به عنوان مدیر عظیمترین پردیس استارتاپی دنیا انتخاب شده است.

این مرکز که استیشن اف نام دارد، در فضایی به مساحت سى و چهار هزار متر مربع و با ارتفاعی برابر با برج ایفل در فرانسه با هزینه دویست و پنجاه میلیون یورو بنا شده است و در سال 2017 به صورت رسمی توسط امانویٔل ماکرون ریٔیس جمهور فرانسه در کنار رکسانا ورزا افتتاح شد.

استیشن اِف فضای اداری را برای هزار استارتاپ و همچنین دفاتر شرکت هایی نظیر اپل، آمازون، فیسبوک، مایکروسافت و موتور جستجوی ناور فراهم می نماید.

او هم اکنون در کنار مدیریت استیشن اف مسئول اجرای پروژه 1000 استارت آپ است. این پروژه یک انکوباتور بسیار عظیم برای استارت آپ هاست که از طریق خاویر نیل (سرمایه گذار عظیم تکنولو ژی در دنیا و صد و سی و سومین ثروتمند دنیا در رده بندی مجله فوربس) راه اندازی شده است.

منابع: دیجیاتو و ...

منبع: برترین ها
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1083

به "آدم حسابی ها؛ بانو رکسانا ورزا، مقیم فرانسه و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدم حسابی ها؛ بانو رکسانا ورزا، مقیم فرانسه و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید