آخرین آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در کشور

به گزارش پسرک کامپیوتری، بر اساس اعلام معاونت روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری تا سرانجام مهرماه سال جاری 260 هزار نفر بوده است.

آخرین آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در کشور

به گزارش خبرنگاران، بیمه بیکاری از جمله حمایتهای تامین اجتماعی است که سازمان تامین اجتماعی بر اساس آن مکلف است با دریافت حق بیمه بیکاری مقرر به کارگران مشمول قانون بیمه که طبق این قانون بیکار یا فاقد شغل شده و از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده اند، بیمه بیکاری پرداخت کند.

حمایت تامین اجتماعی، حقی همگانی و شامل برخورداری از تامین اجتماعی در مواردی مانند بازنشستگی، بیکاری، از کار افتادگی، خـدمات بهداشـتی، خدمات درمانی و مراقبتهای پزشکی است که به صورت بیمه به افراد داده می گردد.

بر اساس گزارش عملکرد معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم در مورد حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری (تجمیعی - نفر) تا سرانجام مهر ماه 260 هزار و 62 نفر بوده است.

پیش از این برابر آمار اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تا سرانجام شهریور ماه 1398 حدود 263 هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت نموده بودند.

مراحل ثبت درخواست بیمه بیکاری از سوی متقاضیان به وسیله سامانه بیمه بیکاری وزارت کار صورت می پذیرد.

در دوران کرونا، وزارت کار سامانه جامع روابط کار را به منظور ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری که بیکاری آنها ناشی از اثرات شیوع کرونا تداوم پیدا نموده بود، معرفی کرد.

علی حسین رعیتی فرد - معاون روابط کار وزیر کار - با اشاره به الکترونیکی شدن فرایند درخواست بیمه بیکاری می گوید: متقاضیان بیمه بیکاری با این کار دیگر دغدغه ای برای پیگیری و طولانی شدن فرآیند رسیدن به مطالبات خود ندارند.

وی می افزاید: آنالیز روندهای برقراری مقرری بیمه بیکاری در گذشته نشان می دهد که ضوابط و مقررات نادیده گرفته شده بود اما با طراحی و استفاده از سامانه هوشمند، اقدامات بسیار مثبتی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون وزیر کار با اشاره به ایجاد این سامانه هوشمند در بستر الکترونیک از تمامی واحدهای ستادی و اجرایی خواسته تا این زیرسامانه را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگاران، مقرری بیمه بیکاری مبلغی است که ماهانه به مقرری بگیر پرداخت می گردد و مقدار و مدت استحقاق بهره مندی از آن بر اساس سابقه پرداخت حق بیمه بیکاری و میانه مزد، حقوق یا کارمزد روزانه کارگر مشمول بیمه بیکاری معین می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1857

به "آخرین آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید