کیا فورته 2022 با ظاهر کاملا نو رونمایی شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، کیا در ماه آوریل یک به روزرسانی میان دوره ای اما کامل برای K3 در بازار کره جنوبی ارائه داد و اکنون این سدان کامپکت به روزرسانی های مشابهی را در نسخه های آمریکایی با برند فورته هم دریافت خواهد کرد.

کیا فورته 2022 با ظاهر کاملا نو رونمایی شد

کیا K3 که به نام رقیب هوندا سیویک (Honda Civik) هم شناخته می شود، در نسخه آمریکایی به جای دنبال کردن نامگذاری الفبایی از برند فورته (Forte) برای مدل فیس لیفت 2022 استفاده می کند.

تغییرات ظاهر بیرونی در این نسخه کاملا قابل توجه است و به جز لوگوی به روز شده و چراغ ها که بازطراحی شده اند، مدل نو فورته همچنین از جلوپنجره ببر-مانند شرکت کیا استفاده می کند. حتی در تریم GT سپر جلوی اسپرت تری هم وجود دارد که دارای چراغ های مه شکن LED سه نقطه ای و مورب است. چراغ های مه شکن تیپ GT-Line هم طراحی نوی به خود گرفته و هر دو مدل دارای چراغ های عقب LED هستند که آن ها را از تیپ های پایه تر جدا می کند.

چرخ های 16 و 17 اینچی (در تیپ های LXS و GT) و اسپویلر برای در صندوق عقب از ویژگی های نو در نسخه 2022 فورته هستند. درباره تیپ ها تولید EX متوقف شده است و اکنون این خودرو تنها دارای چهار تیپ FE و LXS و GT-Line و GT خواهد بود.

در مدل سال 2022 همچنین ابعاد نمایشگر راننده از 3.5 اینچ به 4.2 اینچ در همه مدل ها افزایش یافته و نمایشگر لمسی 8 اینچی سرگرمی و اطلاع رسانی می تواند به ابعاد 10.25 اینچ افزایش یابد. کیا همچنین یکپارچه سازی بی سیم اندروید اتو و اپل کارپلی را برای این خودرو درنظر گرفته و یک ترمز پارک الکتریکی با توقف اتوماتیک و یک شارژر USB برای صندلی عقب هم به سیستم الکتریکی فورته 2022 اضافه شده است.

با انتخاب تیپ GT یا GT-Line ریموت استارت هم دردسترس است. همچنین یک گزینه انتخابی برای استفاده از روکش چرم مصنوعی وجود دارد. در مجموع می توان 15 قابلیت ایمنی و کمک رانندگی سفارش داد که برخی نو هستند و برخی پیش از فیس لیفت فورته اضافه شده بودند. از کمک در نقطه کور و حرکت بین خطوط تا کروز-کنترل تطبیقی با ناوبری و هشدار خروج از پارک ایمن که برای یک مدل در این رده بسیار مطلوب است.

دو موتور بنزینی هم برای مدل 2022 وجود دارد. مدل های معمولی دارای یک واحد 2.0 لیتری تنفس طبیعی با 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور هستند و مدل های GT از یک موتور توربوشارژر با توان 201 اسب بخار و 256 نیوتن متر گشتاور بهره می برند که از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک و دو کلاچه به چرخ ها منتقل می شود. فورته جی تی همچنین دارای یک اگزوز اسپرت تر و مهم تر از آن یک سیستم تعلیق عقب چندپیوندی برای حرکت و مانور بهتر است.

گفتنی است با اینکه یک مدل هاچ بک هم برای کیا K3 در کره جنوبی درنظر گرفته شده است، هنوز صحبتی از عرضه مدل مشابه برای آمریکا نیست.

عکس ها: نسخه نو کیا فورته 2022

Credit: Kia

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1768

به "کیا فورته 2022 با ظاهر کاملا نو رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا فورته 2022 با ظاهر کاملا نو رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید