کشف قدیمی ترین نقاشی ایسلند در درازترین خانۀ این جزیره

به گزارش پسرک کامپیوتری، باستان شناسان ایسلند شرقی ماسه سنگ بسیار کوچکی را کشف نموده اند که روی آن تصویر یک کشتی وایکینگی حک شده است.

کشف قدیمی ترین نقاشی ایسلند در درازترین خانۀ این جزیره

به گزارش فرادید، این ماسه سنگ کوچک در سایت باستان شناسی Stöð در Stöðvarfjörður در شرق ایسلند در یک خانۀ دراز یافت شد که گمان می رود مربوط به دورۀ قبل از سکونت دائمی در این جزیره باشد. این احتمالا یک کمپ موقتی شکار بوده که قدمت آن به قرن هشتم یا نهم میلادی می رسد.

خانه های دراز نوعی از خانه های تاریخی در شمال اروپا هستند که از یک اتاق طولانی تشکیل می شده اند؛ اتاقی که طول آن گاهی به بیش از سی متر می رسیده است.

بیارنی اف اینارسون، باستان شناسی که این کاوش را مدیریت نموده است می گوید این سنگ در دیوار این خانه پیدا شده است. چنین کنده کاری هایی از کشتی در کشور های شمال اروپا بسیار رایج است. این تصاویر روی استخوان، چوب یا سنگ حک می شدند. این نمونه، نخستین نقاشی از یک کشتی است که در ایسلند پیدا شده و شاید قدیمی ترین نقاشی این کشور هم باشد.

نخستین کاوش اکتشافی در Stöð در سال 2015 انجام شد. باستان شناسان از آن موقع به بعد، هر تابستان برای ازسرگیری حفاری به این سایت بازمی گشتند؛ آن ها کاوش هایشان را روی یک خانه دراز در جزیره متمرکز نموده بودند.

این خانه دراز یکی از بزرگ ترین خانه های تاریخی موجود در ایسلند به طول 31.4 متر است. در اسکاندیناوی، تنها مزارع سران قبایل دارای خانه های درازی بزرگتر از 28 متر بود. این خانه متمول ترین خانه ای است که تا به امروز در ایسلند کاوش شده است.

اینارسون به ایسلند ریوویو گفته است: ما 92 مهره و 29 شی نقره ای، از جمله سکه های رومی و خاورمیانه ای را در آنجا کشف نموده ایم. عدم وجود استخوان های حیوانات اهلی بارزترین ویژگی ساختار قدیمی تر است.

اینارسون به ایسلند ریویو گفته است: نظر من این است که خانه دراز قدیمی تر یک کمپ شکار فصلی بوده که به وسیله یک رئیس قبیله نروژی اداره می شده که تدارکات سفر به ایسلند برای جمع آوری اشیاء قیمتی و بازگرداندن آن ها از راه دریا به نروژ را فراهم می نموده است.

یکی از این اشیای باارزش شاید عاج والروس (گرازماهی) بوده باشد: سال 2019، تجزیه و تحلیل DNA و تاریخ گذاری رادیوکربن تایید کرد ایسلند قبلاً سکونتگاه زیرگونه ای از شیر دریایی اقیانوس اطلس شمالی بوده که اکنون منقرض شده است.

باستان شناسان بهار سال جاری از تجهیزات آنالیز برای اسکن ناحیه بزرگتری در اطراف Stöð استفاده کردند و شواهدی از ساختار های اضافی و مکان دفن قایق ها کشف کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2191

به "کشف قدیمی ترین نقاشی ایسلند در درازترین خانۀ این جزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قدیمی ترین نقاشی ایسلند در درازترین خانۀ این جزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید