چهره های هنری از ستاره فقید بلید رانر یاد کردند

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، هاور نوزدهم جولای بعد از یک بیماری کوتاه مدت در 75 سالگی از جهان رفت. چهره های هنری نقل قول ها، عکس ها و خاطراتی از او را به اشتراک گذاشتند و درباره معروف ترین نقش های او از جمله جان رایدر در تریلر سال 1986 بین راهی، کاپیتان ناوار در فیلم سال 1985 لیدی هاوک و شاید محبوب ترین نقش آفرینی او یعنی روی بتی در فیلم علمی تخیلی بلید رانر صحبت کردند.

چهره های هنری از ستاره فقید بلید رانر یاد کردند

گی یرمو دل تورو کارگردان به گوشت و خون، یورکا و سه فیلم اشاره شده در بالا به عنوان نقش های محبوب این بازیگر اشاره نمود و نوشت: روحت شاد روتخر هاور بزرگ: بازیگری قدرتمند، عمیق و جذب کننده که حقیقت، قدرت و زیبایی خاصی به فیلم هایش بخشید.

بازیگران همکار او هم تسلیت گفتند. جین سیمونز که با این بازیگر فقید در تحت تعقیب مرده یا زنده نقش آفرینی نموده بود در توییتر خود نوشت: از شنیدن خبر درگذشت روتخر هاور غمگین شدم. او همواره یک جنتلمن و مهربان و باشفقت بود. آیس تی هم که در زنده ماندن از بازی کنار این بازیگر بود گفت کار کردن با او افتخاری برایش بود.

استیون مویر که در سریال ترو بلاد شبکه اچ بی او در کنار روتخر بازی نموده و او را کارگردانی هم نموده بود خاطره ای را به اشتراک گذاشت تا شوخ طبعی او را نشان بدهد. او گفت یک روز در حین فیلمبرداری، گروهی مشغول فیلمبرداری مستندی برای دی وی دی سریال بود و کارگردان مستند می خواست با روتخر صحبت کند اما خجالت می کشید چون او همواره حضوری قدرتمند و با ابهت داشت. کارگردان مستند از مویر خواست زمان درست را برای صحبت کردن با روتخر به او بگوید و او هم همین کار را کرد.

اما وقتی کارگردان نزدیک روتخر شد که در ماشینی نشسته بود، روتخر به آرامی شیشه های ماشین را پایین آورد و در حالیکه چشم راستش بسته بود فقط با چشم چپ خود به او زل زد و گفت دیدی یک تیغ چه کارهایی می تواند با چشم انسان بکند؟ که باعث شد کارگردان معذرت خواهی بکند و با ترس به سمت دیگری برود. بعد از آن روتخر با خنده به مویر گفت: همواره وقتی از این کارها می کنم همه خیلی خوششان می آید!

وینسنت دونفوریو بازیگر هم که چند ماه در جنگل های استرالیا با روتخر مشغول فیلمبرداری یک پروژه بود از او به عنوان مردی بسیار مهربان یاد کرد. او گفت: هرگز فیلم های هلندی و بلید رانر را فراموش نخواهم کرد. او همواره با من خواهد ماند.

تعدادی از موزیسین ها و خواننده های راک و متال از جمله اسلش هم از این بازیگر یاد کردند و با قرار دادن عکسی از او در رسانه های اجتماعی خود از او یاد کردند. سباستین باخ خواننده و آهنگساز کانادایی هم نوشت: بیش از یک بار حسابی من را با فیلم هایت ترساندی. به خاطر فیلم های فوق العاده ات سپاسگزارم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 479

به "چهره های هنری از ستاره فقید بلید رانر یاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره های هنری از ستاره فقید بلید رانر یاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید