پیش بینی احتیاج کرونایی ها به دستگاه تنفس مصنوعی با هوش مصنوعی

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران به نقل از نکست وب، سیستم هوش مصنوعی تازه ای که بدین منظور ابداع شده به پزشکان یاری می نماید تا علائم ابتلاء به کرونا را در افراد مختلف به طور دقیق شناسایی نمایند و بر همین اساس تعیین می گردد که چه اشخاصی به طور حاد به کرونا مبتلا شده و بیش از سایرین به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی احتیاج دارند.

پیش بینی احتیاج کرونایی ها به دستگاه تنفس مصنوعی با هوش مصنوعی

با استفاده از ابزار یادشده برنامه ریزی برای تخصیص دستگاه تنفس مصنوعی به بیماران مختلف با سهولت بیشتری انجام می گردد و اختصاص منابع بدون اتلاف وقت و سرمایه صورت می گیرد.

گفتنی است که علائم ابتلاء به بیماری کرونا در بیماران بسیار گسترده و متنوع است و این علائم در روزهای مختلف کاهش یافته و گاهی ناگهان تشدید می شوند. همین مساله از یک سو و ناشناخته ماندن بسیاری از ویژگی ها و خصوصیات رفتاری ویروس کرونا از سوی دیگر باعث می گردد تا تصمیم گیری در خصوص شیوه های درمانی مناسب و ضرورت استفاده از دستگاه های گران قیمت و کمیابی همچون دستگاه تنفس مصنوعی با دشواری و سردرگمی روبرو باشد.

سیستم هوش مصنوعی محققان دانمارکی با آنالیز انبوهی از آزمایش های اشعه ایکس، سوابق درمانی، آنالیز آزمایش ها و نسخه های متنوع بیماران مبتلا به کرونا و غیره توانسته به مدلی برای تصمیم گیری قاطع در خصوص نحوه اختصاص دستگاه تنفس مصنوعی به این بیماران دست یابد.

داده های یادشده در اختیار یک ابررایانه قرار می گیرند و ابررایانه بعد از پردازش اطلاعات مذکور به پزشکان اعلام می نماید که دستگاه تنفس مصنوعی را به بیمار آنالیز شده متصل نمایند یا خیر. پیش از این سیستم مشابهی در کشور چین مورد استفاده قرار گرفته بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 871

به "پیش بینی احتیاج کرونایی ها به دستگاه تنفس مصنوعی با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی احتیاج کرونایی ها به دستگاه تنفس مصنوعی با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید