پنج خانه تاریخی قزوین بازسازی می شوند

به گزارش پسرک کامپیوتری، معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: پنج خانه تاریخی قزوین که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند، بازسازی و ساماندهی می شوند.

پنج خانه تاریخی قزوین بازسازی می شوند

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران قزوین، احسان نورانی معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: کارشناسان در حال بازسازی و ساماندهی خانه های تاریخی محصص، زعیم، نبوی، حکیم افضل و کسمایی میرمیران هستند.

این مسوول همچنین گفت: خانه های تاریخی محصص و کسمایی میرمیران هر 2 مربوط به دوره قاجاریه از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در دست بازسازی قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: خانه های تاریخی زعیم مربوط به دوره صفویه، نبوی و حکیم افضل هر 2 مربوط به دوره قاجاریه نیز با مشارکت مالک و میراث فرهنگی در دست بازسازی هستند.

وی گفت: بازسازی، ساماندهی و احیای خانه های تاریخی از سیاست ها و اولویت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شمار می رود و در این راستا مالکان می توانند به شکل مشارکتی با میراث فرهنگی نسبت به بازسازی خانه های تاریخی خود اقدام نمایند.

نورانی اضافه کرد: سرمایه گذاران نیز می توانند با سرمایه گذاری در جهت احیا و بازسازی خانه های تاریخی آن ها را در قالب کاربری پذیرایی، اقامتی و فرهنگی مورد بهره برداری قرار بدهند.

براساس آخرین آمار اعلام شده، 70 خانه تاریخی در قزوین شناسایی شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1526

به "پنج خانه تاریخی قزوین بازسازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج خانه تاریخی قزوین بازسازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید