شرایط مالی و اجتماعی ایرانیان ساکن آمریکا در مقایسه با سایر ملیت ها

به گزارش پسرک کامپیوتری، رصدخانه مهاجرت ایران ضمن مقایسه ایران با بعضی از ملیت های منتخب در ایالات متحده سعی نموده است که تصویری شفاف از شرایط مالی و اجتماعی ایرانیان ساکن آمریکا در مقایسه با سایر ملیت ها و گروه های قومی به نمایش بگذارد.

شرایط مالی و اجتماعی ایرانیان ساکن آمریکا در مقایسه با سایر ملیت ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، جمعیت مهاجران ایرانی در آمریکا حدود 385 هزار نفر برآورد شده است که بیشتر آن ها در استان های کالیفرنیا (212 هزار نفر)، تگزاس (27 هزار نفر) و نیویورک (17 هزار نفر) زندگی می نمایند.

گروه تحصیلی

مقایسه گروه های مهاجر در کشور آمریکا نشان می دهد که به لحاظ تحصیلی، سه کشور هند با 79.4 درصد، عربستان با حدود 66 درصد و نیجریه با 64 درصد، بیشترین درصد افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر را در کشور آمریکا در اختیار دارند. ترکیه و کره جنوبی هر دو با 60.7 درصد و ایران با 59.1 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

گروه های شغلی

به لحاظ جایگاه شغلی نیز هند با 76 درصد، عربستان سعودی با 68.6 درصد و ایران با 62 درصد، سه کشوری هستند که به ترتیب مردم آن حائز مشاغل رده بالا در ایالات متحده هستند. مکزیک با 13 و ویتنام با 32 درصد از این حیث در پایین ترین رتبه ها قرارگرفته اند.

میانگین عایدی شغلی

هند تنها کشوری است که به لحاظ میانگین عایدی خانواده، شرایط بهتری حتی نسبت به ایالات متحده دارد. ایران با 102 هزار دلار و کره جنوبی با 97 هزار دلار در رتبه های بعدی این جدول قرار دارند.

هند، ایران و ترکیه به ترتیب سه کشوری هستند که با داشتن عایدی سرانه 74، 67 و 59 هزار دلاری، شرایط بهتری نسبت به ایالات متحده (58 هزار دلار) دارند.

کادر بهداشت و درمان

کشور های فیلیپین، مکزیک و هند به ترتیب دارای بیشترین تعداد کادر بهداشت و درمان در ایالات متحده آمریکا هستند. کشور ایران با مجموع 29 هزار کادر بهداشت و درمان در رده بیست و یکم واقع شده است.

از 29 هزار کادر بهداشت و درمان ایرانی در ایالات متحده آمریکا، 24 هزار نفر در مشاغل تخصصی و حرفه ای پزشکی مشغول به کار هستند و 5 هزار نفر نیز در مشاغل مربوط به مراقبت های بهداشتی کار می نمایند.

نرخ مالکیت کسب وکار

با توجه به اینکه برای نرخ مالکیت کسب وکار و نرخ بزه کاری به تفکیک ملیت، داده ای وجود ندارد، بنابراین ناچارا با استفاده از داده های گروه های قومی سعی شده است که تصویری دقیق از این دو شاخص در میان گروه های قومی ارائه گردد. در حال حاضر بیش از 734.842 صاحب کسب وکار در ایالات متحده مشغول به کار هستند.

سفیدپوستان با 70.8 درصد و با اختلاف بسیار، نسبت به سایر گروه های قومی همیشه بیشترین نرخ مالکیت کسب وکار در ایالات متحده را در اختیار داشته اند. لاتین تباران (14.4 درصد) در جایگاه دوم بیشترین نرخ مالکیت کسب وکار قرار دارند.

آسیایی تباران بیش ترین سهم جمعیتی را میان گروه های نژادی و قومی در دره سیلیکون دارند که در مقایسه با 29 درصد در یک دهه قبل، 35 درصد از کل جمعیت را در سال 2019 تشکیل می دهند. چین، هند، ویتنام و فیلیپین بیشترین جمعیت آسیایی تباران دره سیلیکون را تشکیل می دهند.

رصدخانه مهاجرت ایران ضمن مقایسه ایران با بعضی از ملیت های منتخب در ایالات متحده سعی نموده است که تصویری شفاف از شرایط مالی و اجتماعی ایرانیان ساکن آمریکا در مقایسه با سایر ملیت ها و گروه های قومی به نمایش بگذارد. در سالنامه آماری مهاجرت ایران، شرایط کشور در ابعاد گوناگون حوزه مهاجرت با گزارش های آماری و تحلیلی، بیان شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1973

به "شرایط مالی و اجتماعی ایرانیان ساکن آمریکا در مقایسه با سایر ملیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مالی و اجتماعی ایرانیان ساکن آمریکا در مقایسه با سایر ملیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید