نیروهای ناتو بدون مجوز مجلس نمی توانند در عراق مستقر شوند

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، عباس الزاملی نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق سخنانی را در مورد افزایش 8 برابری نیروهای نظامی ناتو در این کشور مطرح نمود.

نیروهای ناتو بدون مجوز مجلس نمی توانند در عراق مستقر شوند

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص توضیح داد: هرگونه افزایش نیروهای نظامی خارجی در خاک عراق باید با مجوز مجلس صورت پذیرد. این بدان معناست که ناتو نمی تواند بدون اجازه نمایندگان مجلس عراق نیروهای خود در این کشور را افزایش دهد.

الزاملی در ادامه یادآور شد: در همین حال، دولت بغداد نیز نمی تواند بدون مجوز مجلس، اجازه استقرار شمار بیشتری از نیروهای ناتو در عراق را بدهد. دولت ملزم است که در این زمینه رضایت مجلس را جلب کند.

پیشتر نیز جبار المعموری رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی گفته بود: اکثریت نیروهای ناتو را نیروهای آمریکایی تشکیل می دهند. مجلس عراق بیش از یک سال قبل مصوبه اخراج نظامیان خارجی را تصویب کرد و هرگونه کوشش برای افزایش تعداد این نیروها، نقض مصوبه مجلس و حاکمیت کشور به شمار می رود.

لازم به ذکر است، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنج شنبه بیان کرد که شمار نیروهای این ائتلاف در عراق از 500 نیرو به چهار هزار نیرو افزایش خواهد یافت. دبیرکل ناتو مدعی شد که دلیل این افزایش هشت برابری نیروهای ناتو در عراق جلوگیری از قدرت یابی مجدد داعش در این کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1473

به "نیروهای ناتو بدون مجوز مجلس نمی توانند در عراق مستقر شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای ناتو بدون مجوز مجلس نمی توانند در عراق مستقر شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید