نگاهی به نمایشگاه کتاب و یک پیشنهاد

به گزارش پسرک کامپیوتری، اعظم کیان افراز با اشاره به استقبال مخاطبان از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از پیشنهادی برای کاهش ترافیک پستی ناشران در نمایشگاه کتاب و نیز لزوم تبلیغات بیشتر برای این رویداد می گوید.

نگاهی به نمایشگاه کتاب و یک پیشنهاد

مدیر انتشارات افراز که پیش از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفته بود ناشران از دولت توقع حمایت دارند که خرید کتاب یکی از راه های آن است، حالا در گفت وگو با خبرنگاران درباره شرایط برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: به جز یکی، دو روز اول که سامانه نمایشگاه مشکلاتی داشت، در روزهای بعد استقبال بیش از انتظار ما بود و از این که مخاطبان ما را در این رویداد همراهی کردند، مسرور هستیم.

او اضافه کرد: بعد از حدود یک سال که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب عقب افتاد، ما نگران بودیم که چه اتفاقی می افتد، حتی پیشنهاد دادیم که بودجه نمایشگاه صرف خرید و تجهیز کتابخانه ها بگردد ولی در هر صورت وقتی زمان گذشت و اتفاقی نیفتاد و پیشنهاد نمایشگاه مجازی کتاب ارائه شد، دیدیم که در این شرایط این رویداد موقعیت خوبی است که بتوانیم کتاب های تازه منتشرشده مان را به مخاطبان عرضه کنیم. خوشبختانه با این که نخستین بار بود این نمایشگاه برگزار می شد، اما با استقبال مخاطبان روبه رو شد.

کیان افراز نمایشگاه مجازی کتاب را جزء رویدادهای فرهنگی مهم کشور دانست و بیان نمود: طبعا هر کاری در اولین بار ایرادها و ضعف هایی دارد که باید برطرف گردد اما با این حال استقبال از نشر ما خوب بود.

این ناشر سپس به اختلالات موجود در سایت نمایشگاه مجازی کتاب اشاره و اظهار کرد: خیلی از نویسندگان حتی نتوانسته بودند تا روز ششم این رویداد بن های شان را بگیرند و با من تماس می گرفتند که چطور می توانند خرید نمایند. ما خودمان هم به عنوان ناشر حتی هر فاکتوری را که می خواستیم دریافت کنیم باید چند بار صفحه را ریفرش می کردیم، هرچند که شرایط به مرور بهتر شد.

کیان افراز در ادامه متذکر شد: من فکر می کنم برای سال های بعد حتی در نبود ویروس کرونا، نمایشگاه مجازی می تواند کنار نمایشگاه فیزیکی قرار بگیرد. شرکت در نمایشگاه فیزیکی کتاب برای خیلی از افرادی که از راه دور می آمدند، سخت بود اما با توجه سرعت تکنولوژی، استفاده از امکانات مجازی به این شکل می تواند یک فرصت باشد. صنعت نشر در شرایط فعلی به این امکانات احتیاج دارد. برای همین من فکر می کنم نمایشگاه مجازی می تواند در آینده هم در کنار نمایشگاه فیزیکی باشد.

مدیر نشر افراز البته با ارائه پیشنهادی برای شرایط پست کتاب ها توسط ناشران نیز گفت: در این نمایشگاه هزاران ناشر شرکت داشتند و هزاران نفر هم در لحظه در سایت حضور داشتند، بهتر بود شرایطی فراهم می شد تا حداقل اگر امکان وجود دو سایت مجزا برای ناشران و مخاطبان نیست، ناشران یک هفته بعد از اتمام نمایشگاه موظف شوند کتاب ها را پست نمایند. این طور دیگر ترافیک پستی به خاطر این که ناشر باید 24 ساعت بعد از ثبت سفارش کتاب ها را ارسال کند، ایجاد نمی گردد. با شرایط شلوغی سایت دسترسی به سایت برای ناشران زمان بر است و کار را سخت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1401

به "نگاهی به نمایشگاه کتاب و یک پیشنهاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نمایشگاه کتاب و یک پیشنهاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید