نمونه عکسی که پرچمدار سامسونگ از ماه گرفته است، عکس

به گزارش پسرک کامپیوتری، دیجیاتو نوشت: کاربری در ردیت با یک آزمایش ثابت نموده است که عکاسی از ماه با دوربین گلکسی S23 اولترا احتمالاً نتیجه واقعی به شما نمی دهد.

نمونه عکسی که پرچمدار سامسونگ از ماه گرفته است، عکس

قابلیت عکاسی از ماه با گوشی های هوشمند همواره یک بحث جنجالی بوده است. این بار کاربری در ردیت ادعا نموده که سامسونگ با یاری ترفندهای هوش مصنوعی این تصور را به کاربر القا می نماید که با گلکسی S23 اولترا عکس باکیفیتی از ماه گرفته است. او برای ادعای خود شواهد نسبتاً قانع کننده ای را ارائه می نماید.

سامسونگ در گلکسی S23 اولترا از زوم فضایی 100 برابری پشتیبانی می نماید که با یاری فناوری سوپررزولوشن هوش مصنوعی می تواند از سوژه های بسیار دور ازجمله ماه عکس بگیرد. بااین حال، کاربری به نام u/ibreakphotos در پست مفصلی شرح داده است که این تصاویر تقلبی هستند.

او می گوید برای آزمایش صحت عملکرد زوم فضایی در عکاسی از ماه، یک تصویر رزولوشن بالا از ماه را دانلود و بعد آن را به میزان 170 در 170 پیکسل کوچک نموده است. سپس آن را تار نموده تا جزئیات دقیقی از ماه پیدا نباشد و بعد این عکس را روی مانیتور قرار داده است.

این کاربر در ادامه به انتهای اتاق خود رفته و دوربین گلکسی S23 اولترای خود را به سمت مانیتور گرفته و با یاری زوم فضایی تصویری را به ثبت رسانده است. خروجی کار در کمال تعجب یک ماه را نشان می دهد که جزئیات بالایی دارد. این تصویر در شرایطی فراوری شده است که عکس منبع تار بود و جزئیات خاصی در آن دیده نمی شد.

سمت چپ: تصویر منبع روی مانیتور - سمت راست: تصویری که با دوربین گلکسی S23 اولترا تهیه شده است

دوربین گلکسی S23 اولترا با هوش مصنوعی تصاویر را می سازد

ibreakphotos حدس می زند که سامسونگ با استفاده از یک مدل هوش مصنوعی دهانه ها و جزئیات بیشتری را نسبت به آنچه سنسور از منبع اصلی دیده، اضافه نموده است. این سازوکار ظاهراً با زوم روی سایر سوژه های دوردست فرق می نماید؛ در موارد دیگر، دوربین گوشی ترکیبی از داده های چندین فریم با نوردهی و اطلاعات مختلف را با هم ترکیب می نماید، اما ظاهراً در خصوص ماه اتفاق دیگری رخ می دهد که به باور ibreakphotos با فریب همراه است.

بااین وجود، بعضی از کاربران اعتقاد دارند که روش عملکرد سامسونگ با تقلبی که پیش تر هواوی در گوشی های خود انجام داده بود، فرق دارد. آن ها می گویند سامسونگ در تبلیغات خود شرح داده است که مدل هوش مصنوعی خود را با تصاویر مختلفی از شکل های گوناگون ماه آموزش داده است. درنتیجه اگرچه می توان به عدم شفافیت در ارائه شرحات به وسیله این شرکت خرده گرفت، اما آن ها مرتکب تقلبی فاحش نشده اند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2151

به "نمونه عکسی که پرچمدار سامسونگ از ماه گرفته است، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه عکسی که پرچمدار سامسونگ از ماه گرفته است، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید