مقتدی صدر خواستار تسریع در تشکیل کابینه عراق شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مقتدی صدر رهبر جریان صدر امروز در بیانیه ای تهدید کرد در صورتی که در جلسه روز دوشنبه مجلس عراق، تشکیل کابینه تصویب نشود، در منطقه الخضراء تظاهرات میلیونی برگزار خواهد کرد و در این منطقه به برپایی تحصن اقدام خواهد کرد.

مقتدی صدر خواستار تسریع در تشکیل کابینه عراق شد

در ادامه بیانیه گفته شده است اگر طی هفته جاری جلسه مجلس عراق برای تصویب کابینه ای پاکدست تشکیل نشود، یا مبتنی بر توصیه های مرجعیت و ملت نباشد، منطقه الخضراء شاهد تظاهرات میلیونی و تحصن خواهد بود.

گفتنی است یک عضو ائتلاف مجلسی سائرون از تشکیل جلسه مجلس عراق طی روز دوشنبه به منظور رای گیری در خصوص کابینه پیشنهادی نخست وزیر جدید این کشور خبر داده است.

یک عضو ائتلاف سائرون گفت که مجلس عراق بنا به درخواست ارائه شده به رئیس مجلس این کشور از سوی 50 نماینده و نیز بیانیه محمد توفیق علاوی نخست وزیر مکلف که طی آن از تکمیل کابینه وزارتی و برنامه های دولتش خبر داد، روز دوشنبه تشکیل جلسه خواهد داد.

غایب العمیری پیش بینی کرد که کابینه علاوی علیرغم برخی ملاحظات از مجلس رای اعتماد بگیرد. این درخواست پس از آن مطرح می شود که عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق از مجلس خواست هرچه سریعتر تکلیف کابینه جدید را معین کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 748

به "مقتدی صدر خواستار تسریع در تشکیل کابینه عراق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقتدی صدر خواستار تسریع در تشکیل کابینه عراق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید