تور بلغارستان ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی صوفیه

به گزارش پسرک کامپیوتری، آشنایی با فرودگاه بین المللی صوفیه | Sofia Airport

امروز می خواهیم تا با یکی از فرودگاه های اصلی و البته بین المللی کشور بلغارستان شما را آشنا سازیم، فرودگاه بین المللی صوفیه (Sofia Airport) در صوفیه، مرکز بلغارستان. این فرودگاه را به عنوان یکی از دروازره های اصلی ورود به این کشور و مرکز آن نیز می شناسند و از این رو اگر مسافر وارنا هستید و یا در آینده به آن سفر خواهید کرد، شناخت آن برای شما می تواند یاری بزرگی برای ابتدای امر اقامت گردشگری و یا تجاری شما دراین شهر باشد. با ما در خبرنگاران همراه باشید.

تور بلغارستان ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی صوفیه

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

تاریخچه فرودگاه بین المللی صوفیه

با توجه به این که بلغارستان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در قاره اروپا دارای چندین فرودگاه بین المللی هم نیز می باشد، یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور بلغارستان، فرودگاه بین المللی صوفیه است (Sofia Airport) که از قضا اصلی ترین آنان نیز می باشد. این فرودگاه بزرگ و بین المللی یکی از پر ترددترین فرودگاه های کشور بلغارستان است و سالانه پروازهای متعدد و بسیار زیادی به مقاصد بسیاری از شهرهای داخلی و خارجی در سراسر دنیا و از جمله ایران نیز انجام می پذیرد.

فرودگاه بین المللی صوفیه همانطور که بارها در این متن از ابتدا تاکید نمودیم، اصلی ترین فرودگاه بین المللی کشور بلغارستان است که در قسمت شرقی شهر صوفیه که مرکز این کشور است، قرار گرفته است.

به صورت دقیق تر این فرودگاه در فاصله 10 کیلومتری از مرکز شهر صوفیه قرار گرفته است. با توجه به این که کشور بلغارستان در سال های اخیر به یکی از مقاصد اصلی و البته پر هوادار گردشگری دردنیا و کشور اروپا تبدیل شده است، سالانه مسافران زیادی به این فرودگاه می آیند و از این فرودگاه برای جا به جایی بین مقاصد داخلی و البته رفتن به کشورهای خارجی دیگر استفاده می نمایند، هم برای سفر و هم برای کارگو و حمل بار.

فرودگاه اصلی شهر صوفیه که در این متن نیز منظور ما می باشد، پایگاه اصلی شرکت های هواپیمایی همانند: شرکت هواپیمایی بی اچ ایر، شرکت هواپیمایی بلغاریا ایر، شرکت هواپیمایی بلغارین ایر چارتر، شرکت هواپیمایی رایان ایر، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، شرکت هواپیمایی آسترین ایر لاینز، شرکت هواپیمایی ایزی جت، شرکت هواپیمایی ترکیش ایر لاینز، شرکت هواپیمایی بریتش ایرویز، شرکت هواپیمایی ایجین ایر لاینز، شرکت هواپیمایی آلیتالیا در نهایت شرکت هواپیمایی ویز ایر می باشد. این فرودگاه دارای امکانات مناسبی برای برای رفاه مسافران نیز می باشد. باند آسفالتی این فرودگاه دارای طولی برابر با 3600 متر می باشد.

فرودگاه بین المللی صوفیه در خلال جنگ دنیای دوم و در سال 1947 ابتدا برای مقاصد نظامی و ایستادگی در برابر نیروهای متهاجم به شهر صوفیه و دیگر منطقه ها این کشور ساخته شد. این سایت نظامی که همانطور که در ابتدا گفتیم پایانه هوایی نظامی بوده در ادامه کارش و پس از پایبان جنگ دنیای دوم به یک فرودگاه همگانی در شهر صوفیای بلغارستان تبدیل گشت و ادامه کارش را با مباحث مسافربری و باربری ادامه داد.

در این فرودگاه سال به سال بر کیفیت پروازهای داخلی و خارجی و امکانات رفاهی برای مسافران و کیفیت امور فنی آن افزوده می شود و به همین دلیل است که همیشه بر تعداد مسافران هر سال افزوده می شود. بر اساس آمار رسمی منتشره از این فرودگاه، به ترتیب در سال های 2014 تا 2016 میلادی به ترتیب نزدیک به 4 میلیون نفر و نزدیک به 5 میلیون نفر مسافر جا به جا شده است.

البته این آمار و ارقام همیشه در حال افزایش است زیرا در سال 2016 نزدیک به 6 میلیون مسافر به این فرودگاه آمدند و این در حالی است که این میزان در سال 2017 میلادی نزدیک به 7 ملیون نفر شد. اگر بخواهیم پر هوادارترین مسیرهایی که از این شهر و یا بالعکس به آن پرواز دارد را نام ببریم، باید به شهرهایی همانند: لندن، وین، وارنا، فرانکفورت، مونیخ، رم، پاریس، آتن، میلان، ورشو، بروکسل، استانبول را می توان از شلوغ ترین و پر خواستار ترین مسیرهای فرودگاه صوفیه نام برد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی صوفیه

نام فرودگاه بین المللی صوفیه: Sofia Airport

کد یاتا: SOF

کد ایکائو: LBSF

نوع فرودگاه: عمومی

ارتفاع از سطح دریا: 531 متر

ترمینال: 2 ترمینال مجزا از یکدیگر

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی صوفیه: www.sofia-airport.bg

ترمینال های فرودگاه بین المللی صوفیه

این فرودگاه دارای 2 ترمینال مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی است. ترمینال شماره 1 یا ترمینال قدیمی این فرودگاه در نیمه اول قرن حاضر ساخته شد و همانطور که گفتیم در ابتدا برای مقاصد نظامی به کار گرفته می شد. از ترمینال شماره 1 در سپتامبر سال 1937 میلادی برای پذیرش پروازها استفاده شد.

ترمینال شماره 1 بارها مورد بازسازی، به سازی و توسعه قرار گرفته است. از جمله آنان می توان به بازسازی گسترده ای که در سال 2000 میلادی بر روی این ترمینال صورت پذیرفت، اشاره نمود. ترمینال شماره 2 این فرودگاه نیز به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی نه تنها در این فرودگاه بلکه در کشور بلغارستان شناخته می شود.

این پروژه در دسامبر 2006 میلادی با ورود نمادین هواپیمایی بلغاریا ایر از شهر بروکسل به بهره برداری رسید. این ترمینال پیشرفته دارای 7 پل هوایی، 38 گیت چک این ، 50 هزار مترمربع وسعت و پارکینگی با ظرفیت 820 اتومبیل برای مراجعین می باشد . این ترمینال که نسبت به ترمینال دیگر بسیار بزرگ تر درست شده است، گنجایش پذیرش سالانه بیش از 2 میلیون و 600 هزار مسافر را دارد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی صوفیه

فرودگاه صوفیه تنها 10 کیلومتر با مرکز شهر صوفیه فاصله دارد و در شرق این شهر قرار گرفته است. حمل و نقل و دسترسی به مرکز شهر بسیار آسان است و گزینه های متعددی در اختیار مسافران قرار گرفته است. خط 1 مترو فرودگاه صوفیه را به مرکز شهر مرتبط می نماید و مسافران را به مراکز مهم شهری می رساند.

با استفاده از مترو می توانید در مدت زمان 18 دقیقه خودتان را به هتل و مرکز شهر برسانید. اتوبوس های شماره 84، 184 و د نهایت 384 شما را بین 30 الی 45 دقیقه به مقصد می رسانند. این اتوبوس ها در تمام طول روز فعال هستند.

تاکسی راحت ترین گزینه حمل و نقل در فرودگاه صوفیه است و اگر برای اولین بار به بلغارستان سفر می کنید بهتر است از این وسیله بهره ببرید. سرویس تاکسیرانی OK در فرودگاه حضور دارد و خدمات امن و قابل اعتمادی را به مسافران ارائه می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1921

به "تور بلغارستان ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی صوفیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی صوفیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید