معرفی برترین اکستندرهای وای فای 6

به گزارش پسرک کامپیوتری، اگر یک مودم یا روتر وای فای 6 برای خانه خریداری کردید و هنوز در بعضی اتاق ها، پوشش دهی سیگنال های وای فای ضعیف هستند یا اصطلاحا نقطه کور وای فای هستند؛ خرید یک اکستندر وای فای 5 یا بدتر از آن خرید یک اکستندر سری N، اشتباه بزرگی است.

معرفی برترین اکستندرهای وای فای 6

شما با خرید یک اکستندر نسل پایین تر، عملا با دست خودتان، سرعت اینترنت را کاهش داده و وای فای را محدود کردید. ممکن است شما روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعتی بالاتر از 300 مگابیت بر ثانیه بدهد ولی شما با یک اکستندر وای فای 5 یا سری N، عملا سرعت وای فای را محدود به 40 الی 50 مگابیت کردید.

در فرکانس 5 گیگاهرتز نیز همین قضیه صادق است. روتر وای فای 6 می تواند روی این فرکانس سرعتی نزدیک به 1.2 گیگابیت بر ثانیه بدهد ولی شما با یک اکستندر وای فای 5، سرعت را محدود به 433 مگابیت کردید.

به همین علت، توصیه می گردد برای روترها و مودم های وای فای 6، یک تقویت نماینده وای فای 6 بخرید. حتی می توانید برای روتر یا مودم وای فای 5 نیز یک اکستندر وای فای 6 بخرید.

تقویت نماینده های وای فای 6، برترین گزینه برای بهبود وای فای در یک نقطه کور و افزایش پوشش دهی سیگنال های وای فای در یک اتاق دور از روتر هستند. این اکستندرها، از هر دو فرکانس رادیویی وای فای پشتیبانی می نمایند و می توانید با جفت کردن روتر و اکستندر، روی هر دو فرکانس رادیویی، سرعت بهتری را در یک اتاق دورافتاده داشته باشید.

به راحتی می توانید همان نام شبکه (SSID) و رمزعبور را برای اکستندر وای فای 6 تعریف کنید و یک وای فای یکپارچه در سراسر خانه بسازید.

در حالی که اکستندرهای وای فای 6 زیادی به بازار عرضه شده است و بعضی از آن ها حتی قوی تر از یک روتر وای فای 6 هستند؛ اما تقریبا همه سایت ها و رسانه ها توافق دارند که اکستندرهای وای فای 6 زیر جزو برترین انتخاب ها برای کاربران مختلف خواهند بود:

تی پی لینک RE605X: برترین از همه نظر

برند تی پی لینک تقویت نماینده های وای فای با کیفیت ولی قیمت مناسب زیادی دارد و کاربران می توانند انتخاب های متعددی داشته باشند ولی قطعا برترین اکستندر تی پی لینک در سال 2020 مدل RE605X است.

این اکستندر وای فای 6 با قیمت 100 دلار، به صرفه ترین اکستندری است که می توانید برای هر خانه ای تهیه کنید. طراحی بسیار خوبی دارد و از رده AX1800 است؛ یعنی دقیقا همچون معروف ترین روترهای وای فای 6 جهان تا بتواند آخرین سرعت و ویژگی های وای فای 6 را به دست کاربران برساند.

آنتن های این اکستندر کاملا قابل تنظیم هستند و تی پی لینک یک اپلیکیشن ساده نیز برای مدیریت و کنترل این دستگاه به خریداران می دهد.

مهم تر از همه این ها، کارایی بسیار خوب اکستندر RE605X است. در بسیاری از تست ها، میانگین سرعت دانلود و آپلود با این اکستندر از سایر دستگاه های تقویت نماینده وای فای 6 بیشتر و بهتر بوده است. به راحتی می توانید یک روتر را در وسط خانه قرار داده و اینترنت پرسرعت را در زیرزمین یا طبقه دوم خانه بهره ببرید.

آنالیز اکستندر وای فای 6 تی پی لینک RE605X در سایت شبکه چی

لینک سیس RE7310: انتخاب دوم برترین اکستندر سال 2022

اگر به هر علتی نخواهید اکستندر تی پی لینک RE605X را بخرید یا به آن دسترسی نداشته باشید؛ پیشنهاد بعدی ما خرید اکستندر لینک سیس RE7310 است.

تقریبا همان کارایی و سرعت را به شما می دهد ولی خوب گران تر است. در یک سرویس با دانلود و آپلود 150 مگابیت بر ثانیه، شما می توانید روی این اکستندر وای فای 130 مگابیتی داشته باشید. شاید عملکرد این اکستندر در هنگان کار با دستگاه های ضعیف تر از وای فای 6 از جمله دستگاه های قدیمی سری N کمی افت کند ولی در کل کارایی مورد انتظار شما را خواهد داشت.

با اکستندر RE7310 می توانید نقاط وای فای مرده خانه را زنده کنید و دستگاه های بیشتری به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند و در حالی که دور از روتر یا مودم هستید؛ مشغول بازی آنلاین یا تماس تصویری شوید.

ظاهر این اکستندر کمی بزرگ و ضخیم است ولی برترین اکستندر لینک سیس در سال 2022 محسوب می گردد و می توانید در بعضی سایت ها مانند eBay با تخفیف های خوب تا 98 دلار خریداریش کنید.

دی لینک EaglePro AI: انتخابی برای تعادل میان کارایی و قیمت

اکستندر وای فای 6 دی لینک EaglePro AI از نظر سرعت و کارایی به پای دو مدل معرفی شده در بالا نمی رسد ولی قیمت بسیار خوب 65 دلار آن قابل چشم پوشی نیست.

این یک خرید بسیار شیرینی است. شما یک اکستندر وای فای 6 با سرعت و امکانات خوب به همراه اپلیکیشن اندروید یا iOS با نازل ترین قیمت خریداری می کنید. آنتن های این تقویت نماینده وای فای کاملا قابل تنظیم هستند و طوری طراحی شده است که به طور اتوماتیک با روتر شما جفت و همگام می گردد.

میانگین سرعت این اکستندر روی شبکه وای فای 6 به 114 مگابیت می رسد ولی در شبکه وای فای 5 سرعت 112 مگابیت است. باید در نظر بگیرید که اکستندر دی لینک EaglePro AI از رده AX1500 است؛ یعنی سرعت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز به 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز به 1201 مگابیت می رسد.

اگر خانه شما کوچک تر از 500 مترمربع باشد؛ داشتن یک روتر وای فای 6 و یک اکستندر دی لینک EaglePro AI کافی است.

ایسوس RP-AX56: بالاترین کارایی و قیمت

در محدوده اکستندرهای وای فای 6 با قیمت 100 دلار، شما اکستندری قوی تر از ایسوس RP-AX56 پیدا نخواهید کرد. مدل های تی پی لینک RE605X و لینک سیس RE7310 از نظر سرعت و کارایی عالی هستند ولی این اکستندر RP-AX56 ایسوس است که بیشترین سرعت و قدرت سیگنال را می دهد.

نصب و راه اندازی این اکستندر کمی سخت است و به راحتی اکستندرهای تی پی لینک نیست ولی وقتی بتوانید آن را با روتر خود جفت کنید؛ سرعت های دانلود و آپلود وحشتناکی به دست می آورید؛ انگار که به روتر چسبیده اید و با کابل شبکه دارید از اینترنت استفاده می کنید.

برای بعضی تنظیمات این اکستندر، ناچار می شوید وارد مرورگر وب شده و به وسیله آدرس IP به پنل کاربری دستگاه برسید؛ چون این تنظیمات در اپلیکیشن اندروید و به ویژه iOS یافت نمی شوند.

در اولین ورود به تنظیمات اکستندر ایسوس، شما را وارد می نماید یک نام شبکه و رمزعبور جداگانه برای وای فای آن انتخاب کنید ولی امنیت پیش فرض آن بسیار پایین است.

این اکستندر وای فای 6 در رده AX1800 با سرعت 574 مگابیت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 1201 مگابیت روی فرکانس 5 گیگاهرتز است. اینکه اکستندر ایسوس RP-AX56 دو بانده است و روی باند 5 گیگاهرتز سرعتی بالاتر از 1 گیگابیت می دهد؛ می تواند مزیت بزرگی برای گیمرها و استریمرها باشد.

آنالیز اکستندر وای فای 6 ایسوس RP-AX56 در سایت شبکه چی

تی پی لینک RE505X: قیمت پایین ولی کارایی خوب

اکستندر RE505X یک مدل پایین تر از RE605X است؛ هم از نظر قدرت و هم از نظر قیمت اما باز می تواند یکی از برترین اکستندرهای وای فای 6 در سال 2022 باشد.

کارایی این اکستندر کمی پایین تر از مدل های تی پی لینک و لینک سیس بالا است ولی از دی لینک EaglePro AI بهتر است. این اکستندر در رده AX1500 است و جزو اولین اکستندرهای وای فای 6 تی پی لینک در سال 2021 محسوب می گردد.

قیمت آغاز فروش RE505X حدود 90 دلار بود ولی اکنون روی سایت آمازون تا 47 دلار هم پایین آمده است. یعنی قیمتی برابر با اکستندرهای وای فای 5 و تقویت نماینده های ساده وای فای ولی با استاندارد به روز و کارایی نسبتا خوب!

این اکستندر دارای یک درگاه شبکه اترنت گیگابیتی RJ45 است تا بتوانید روتر یا مودم را به وسیله کابل شبکه به اکستندر وصل کنید.

دی لینک DAP-X1870: در انتظار کاهش قیمت

یکی دیگر از اکستندرهای وای فای 6 قدرتمندی که در بازار پیدا خواهید کرد؛ دی لینک DAP-X1870 با قیمت 120 دلار است. برای سال 2022 مقداری این قیمت بالا است و بهتر است کمی منتظر بمانیم تا مقرون به صرفه تر گردد.

سرعت و کارایی این تقویت نماینده وای فای نسبتا قابل قبول است و برای آپارتمان های 200 متر مربعی کاملا کافی و پاسخگو است. اگر در خانه یک شبکه هوشمند شامل دوربین های نظارتی، سنسورهای درب و هر چیز دیگری داشته باشید؛ می توانید آن ها را به این اکستندر دی لینک وصل نموده و به همه آن ها وای فای قوی برسانید.

همان طور که از نامش پیدا است؛ در رده AX1800 با سرعت 1201 مگابیت روی فرکانس 5 گیگاهرتز و 576 مگابیت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز است.

به علاوه، این اکستندر وای فای 6 به یک درگاه شبکه اترنت LAN با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه نیز مجهز است تا بتوانید دستگاه هایی مانند لپ تاپ، کامپیوتر، کنسول بازی، تلویزیون و غیره را با کابل شبکه به اینترنت وصل کنید.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2038

به "معرفی برترین اکستندرهای وای فای 6" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین اکستندرهای وای فای 6"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید