سپاسگزاری از قمی ها و انتقاد از ناامیدی ها

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران، هشتمین جلسه شورای اداری استان قم، غروب سه شنبه در تالار مرکزی شهر قم و بعد از افتتاح این مجموعه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار گشت که حاشیه هایی به همراه داشت.

سپاسگزاری از قمی ها و انتقاد از ناامیدی ها

جلسه شورای اداری استان قم این بار مهمانان ویژه ای از جمله سه وزیر کابینه و معاون اول رئیس جمهور داشت که طی سال های اخیر برگزاری جلسه شورای اداری غیر از سفرهای استانی هیئت دولت که با حضور وزرا برگزار می شد با این تعداد نفرات از دولت کم سابقه بوده است.

در ابتدای برگزاری جلسه شورای اداری مراسم پرده برداری و افتتاح رسمی از تالار مرکزی شهر؛ توسط معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت و جهانگیری از بخش های مختلف این مجموعه دیدن کرد که پس از بازدید وی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تأخیر به جمع آنان پیوست.

جهانگیری همچنین از نمایشگاه عکس تصاویر حرم مطهر امام علی(ع) که در ورودی سالن همایش دایر شده بود دیدن کرد.

جلسه شورای ادارای استان قم با قرائت آیاتی از کلام الله و بدون پخش سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد و حمید چیت چیان و محمدرضا نعمت زاده دو وزیر دیگر دولت یازدهم هم که برای افتتاح واحدهای صنعتی و همچنین تصفیه خانه فاضلاب به قم سفر کرده بودند خودشان را به این جلسه رساندند و گزارش کوتاهی از این پروژه ها ارائه دادند.

مدیریت جلسه را استاندار قم بر عهده داشت که از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم خواست تا گزارشی از شرایط استان ارائه کند.

کسری بودجه 25 درصدی استان در دو سال اخیر

سیدحسن رضوی در سخنانش به کسری بودجه 25 درصدی استان در دو سال اخیر اشاره کرد و از اینکه دولت ها از سال 75 تا به امروز به درخواست های استان برای تغییر جغرافیای استان برای خروج از تک شهرستانی بودن قم بی توجهی داشتند؛ انتقاد کرد.

معاون امور عمرانی استاندار قم نیز که دیگر سخنران شورای اداری استان بود مطرح نمود؛ قم 13 هزار هکتار وسعت دارد که 2 هزار هکتار آن بافت فرسوده است که بخش اعظمی از آن هسته مرکزی شهر است.

محسن بهشتی ادامه داد که خیابان های چهارمردان و آذر که انقلاب از آنجا پا گرفت جزو بافت های فرسوده هستند که رئیس جمهور برای رسیدگی به این مناطق تأکید داشتند ولی تا به امروز اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی مونوریل قم را از پروژه های به ارث رسیده دوره گذشته برشمرد و با وجود نزدیکی ایستگاه راه آهن و احداث مترو پیشنهاد کردکه قم می تواند پایلوت شهرسازی ریل پایه درکشور باشد.

سید مهدی صادقی استاندار قم هم در سخنانی با اشاره به کمبود زیرساخت های مختلف در قم از جمله زیرساخت های حوزه گردشگری و اقامتی گفت که قم سالانه میزبان 20 میلیون زائر و مسافر است اما به دلیل کمبود امکانات؛ متوسط زمان اقامت هر زائر در قم 4 ساعت است.

دل پر سقاییان نژاد از شرایط قم

مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم هم دیگر سخنران این جلسه بود که وی دل پری از هفت ماه حضورش در قم داشت و در ابتدای سخنان خود گفت در طی این مدت از شرایط قم متاسف و شگفت زده شدم.

وی در ادامه به بدهی ها و در آمدهای شهرداری اشاره کرد و با بیان اینکه ستون فقرات شهرداری قم زیر این بدهی شکسته است گفت که شهرداری قم هزار و 650 میلیارد تومان بدهی دارد و هر سال 43 میلیارد تومان از بابت سود بانکی بر این بدهی ها افزوده می شود.

شهردار قم به بدهی دولت به شهرداری قم هم اشاره کرد و این رقم را 450 میلیارد تومان برشمرد و از معاون اول رئیس جمهور خواست تا برای پرداخت این بدهی در بودجه سال آینده تدبیری اندیشیده شود.

نوبت به سخنرانی جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که رسید، جهانگیری از اینکه همه سخنرانان تنها کاستی ها و مسائل موجود استان را مطرح کردند انتقاد کرد و آن را عادت بدی برشمرد که وقتی مسئولان استانی مسئولی از مرکز می آید تنها مسائل را عنوان می کنند و گفت در جایی دیگر هم مسئولان یک استان فقط مسائلشان را مطرح می کردندکه به آن ها گفتم نباید تنها به جنبه منفی اشاره کنید و مسئولان باید معتقد باشند که مسائل در برابر اراده مدیریت ناچیز است.

جهانگیری همچنین در واکنش به سخنان شهردار قم گفت: زمانی که من استاندار اصفهان بودم ایشان رئیس دانشگاه اصفهان بودند که تا امروز ندیده بودم که این گونه ناامیدانه سخن بگوید.

تقدیر معاون اول رئیس جمهور از لاریجانی بواسطه کمک هایش به دولت

وی برای چندمین بار از لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد و گفت: قم ظرفیتی مثل آقای لاریجانی دارد که هر وقت مسئله ای پیش می آید ما و سایر وزرا در خدمت ایشان هستیم.

جهانگیری گفت که آقای لاریجانی به دولت بسیار کمک کرده و ما از قمی ها به خاطر کننده شان سپاسگزاریم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین اظهار داشت که ما از مدیری که اهل کار نباشد محترمانه می خواهیم که استعفا دهد.

در میان سخنرانی جهانگیری فردی از همراهانشان با تلفن همراه در حال صحبت بود که جهانگیری سخنرانی اش را قطع کرد و از آن فرد خواست که اگر می خواهد صحبت کردن با تلفن همراه را ادامه دهد به خارج از جلسه برود.

شفیعی سرمایه گذار فرودگاه قم نیز که در حال حاضر پروژه اش به دلیل مسائل متعدد متوقف است از انتهای جلسه خود را به صندولی های جلو رساند و چندین بار دستش را بلند کرد تا با معاون اول رئیس جمهور صحبت کند اما فرصت بیان مسائلش را نیافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 781

به "سپاسگزاری از قمی ها و انتقاد از ناامیدی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپاسگزاری از قمی ها و انتقاد از ناامیدی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید