سه ماده غذایی خطرناک برای مغز انسان

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران: شیرینی و نوشابه،غذا های پرادویه،سرخ شده و فست فود ها و غذا های کنسرو شده خطری مهم برای مغز انسان هستند.

سه ماده غذایی خطرناک برای مغز انسان

وب سایت اماراتی الاتحاد گزارش داد: تحقیقات نو علمی نشان داده است که بین نوع تغذیه و آلزایمر ارتباط مستقیم وجود دارد؛ بنابراین، برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل، بعضی از مواد غذایی باید از رژیم غذایی روزانه حذف شوند.

مواد غذایی مانند شیرینی و نوشابه که بار ها فرآوری شده اند، ابتدا باید از رژیم غذایی روزانه حذف شوند؛ زیرا ممکن است باعث التهاب در مغز و آسیب به سلول های عصبی شوند. دانشمندان یک دانشگاه بریتانیایی رابطه بین گرفتگی عروق و خوردن غذا های سرشار از قند را ثابت نموده اند.

دانشمندان از دانشگاه جنوب استرالیا معتقدند که غذا های پرادویه و ادویه جات هم خطرناک هستند، زیرا حاوی کپسایسین هستند که بر حافظه و فعالیت ذهنی تأثیر منفی می گذارد.

نتایج یک مطالعه علمی اجرا شده به وسیله دانشمندان دانشگاه ملی استرالیا نشان می دهد که غذا های سرخ شده و فست فود ها از جمله غذا هایی هستند که برای مغز ایجاد خطر می نمایند، زیرا حاوی درصد بالایی از چربی های ترانس هستند که باعث کاهش فعالیت مغز می شوند.

نتایج یک مطالعه دیگر به وسیله دانشمندان چینی نشان می دهد که غذا های کنسرو شده، نمک و اسید های چرب اشباع، که به مقدار کافی در سوسیس، محصولات گوشتی فرآوری شده و پنیر وجود دارد، خطر قابل توجهی برای مغز به وجود می آورند. این غذا ها مسئول التهاب در مغز هستند و می توانند به رگ های خونی آسیب برسانند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1672

به "سه ماده غذایی خطرناک برای مغز انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه ماده غذایی خطرناک برای مغز انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید