ساخت مسجد در قطب شمال

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران، مسلمانان شهر نوناووت واقع در قطب شمالی در کانادا، کار ساخت نخستین مسجد را در این منطقه یخی پایان دادند. در منطقه ای که در طول سال هوای سرد و یخی است، ساخت مسجد با سختی های بسیاری روبرو بود.

ساخت مسجد در قطب شمال

نزدیک به 100 مسلمان در شهر نوناووت ساکن هستند که در ساخت مسجد مشارکت داشتند. ساخت مسجد، حدود 800 هزار دلار کانادا هزینه در برداشت و بیشتر لوازم بنایی و ساختمانی از طریق هوایی انجام گرفت. پس از ذوب شدن برخی یخ ها در این منطقه که در طول سال یخی است، کار انتقال هوایی انجام می گرفت.

عاصف علی، مدیر مرکز اسلامی شهر نانوونت به شبکه خبری هافینگتون پست عربی گفت: این دومین مسجدی است که مناطق شمال غربی ساخته شده است. یک مسجد سال 2010 میلادی در شهر اینوویک کانادا ساخته شد.

جمعیت اسلامی سال 2012 میلادی به زمین مسجد دست یافت، ولی برای انتقال مواد ساختمانی با مشکل روبرو بودند که پس از ذوب شدن برخی یخ ها این کار امکان پذیر شد.

سرزمین نوناووت در شمال کانادا واقع شده است که بزرگ ترین قلمرو آن است و از شرق به اقیانوس اطلس و مرز آبی با گرینلند و از غرب به سرزمین نورث وست تریتوریز و از شمال به قطب شمال و از جنوب به مانیتوبا همسایه است. زبان مردم در نوناووت، انگلیسی و فرانسوی است. سکونت در این منطقه به چهار هزار سال قبل باز می گردد و بیشترین جمعیت آن ها اسکیموها هستند که از آلاسکا به این سرزمین مهاجرت کرده اند. نوناووت به زبان اسکیموها به معنی سرزمین ما است. سمبل سرزمین نوناووت، گل است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 395

به "ساخت مسجد در قطب شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت مسجد در قطب شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید