زیاد شدن امیدها به تیراندازان در آستانه المپیک، طلای تپانچه و رکورده فوق العاده در تفنگ

به گزارش پسرک کامپیوتری، ملی پوشان تفنگ و تپانچه در آخرین مسابقه جام جهانی قبل از المپیک مدال و رکوردهای خوبی را به جای گذاشتند و امید است این نتایج در المپیک تکرار گردد.

زیاد شدن امیدها به تیراندازان در آستانه المپیک، طلای تپانچه و رکورده فوق العاده در تفنگ

به گزارش خبرنگاران، مسابقات تیراندازی جام جهانی کرواسی آخرین مسابقات جهانی قبل از المپیک 2020 از سوم تا دهم تیر انجام شد. ایران در این مسابقات 11 نماینده داشت که آنها پیروز به کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز شدند.

تیراندازی یک رشته رکوردی و امتیازی است و مسائلی از قبیل سلاح، فشنگ، لباس، شرایط مسابقه، استرس و خیلی دیگر از موارد در کسب نتیجه اثرگذار است.

تیراندازان ایرانی هم همواره به علت تحریم ها و شرایط موجود در کشور با کمبود فشنگ و مهمات روبه رو بوده اند که در این دوره از المپیک شیوع کرونا هم مسائل را برای آنها دوچندان کرد. ملی پوشان مدت زیادی تمریناتشان را در خانه پیگیری کردند و با ورود به اردوها هم کمبود فشنگ و امکانات گریبانگیر آنها بود.

از طرفی عدم تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی تفنگ سبب مسائلی شد و ملی پوشان با غیبت سرمربی اردوی تیم ملی را ترک کردند که در نهایت با پادرمیانی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مسائل تا حدودی رفع شد و اردوها بعد از مدت ها از سر گرفته شد.

البته با کوشش مربیان و کادر فنی دو دوره اردوی تدارکاتی در کرواسی و مجارستان برای ملی پوشان فراهم شد و آنها حتی توانستند در جدول mqs مسابقات قهرمانی اروپا کرواسی هم تیر بزنند. این اردوها و مسابقات کرواسی توانست تا حدودی مسائل و کمبود فشنگ ملی پوشان را رفع کند.

با همه این شرایط ملی پوشان تفنگ و تپانچه در اولین حضورشان بعد از شیوع کرونا در مسابقات جام جهانی کرواسی که البته آخرین مسابقه جهانی قبل از المپیک بود خوش درخشیدند و نتایج خوبی هم در ماده تفنگ و هم تپانچه به دست آمد.

رکورد فوق العاده کرم زاده در تفنگ بادی

فاطمه کرم زاده ملی پوش المپیکی ایران در مقدماتی تفنگ بادی رکورد 633.6 را ثبت کرد که رکورد بالایی است. در این مسابقات حتی در بخش مردان هم این رکورد ثبت نشد و نماینده کرواسی در تفنگ بادی با ثبت امتیاز 631.9 به اسم نفر اول به فینال رسید. البته کرم زاده در فینال در رده چهارم ایستاد و نتوانست مدال کسب کند اما او با این عملکرد در رنکینگ جهانی به رده دوازدهم صعود کرد.

برد قاطع و طلایی تیم ملی تفنگ زنان ایران مقابل تیم قدر روسیه

هر چند نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان نتوانستند در بخش انفرادی تفنگ بادی به فینال برسند اما تیم ملی تفنگ زنان متشکل از سه ملی پوش المپیکی ایران نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان و فاطمه کرم زاده به اسم تیم نخست به فینال رسید. ملی پوشان ایرانی در فینال برابر تیم قدرتمند روسیه قرار گرفتند و با نتیجه 16 بر 2 پیروز شدند تیم روسیه را مقتدرانه شکست دهند و به مدال طلا برسند.

طلا و دو برنز در تپانچه بادی/ جواد فروغی با سه مدال

جواد فروغی دیگر نماینده ایران در المپیک توکیو مدت ها است که رکوردهای خوبی از خود بر جای می گذارد. او در مقدماتی تپانچه بادی این مسابقات با اختلاف کم نسبت به نماینده صربستان دوم شد اما در فینال توانست با کسب بیشترین امتیاز طلای مسابقات را کسب کند. فروغی طبق آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی در رده نخست قرار گرفته است. او بعلاوه در تیم میکس تپانچه بادی در کنار گلنوش سبقت اللهی و در تیم تپانچه بادی در کنار سجاد پورحسینی و وحید گلخندان به دو مدال برنز رسید.

کمتر از 30 روز دیگر تیراندازان ایرانی باید در المپیک 2020 توکیو مسابقه دهند. تیراندازی ایران در این دوره بیشترین سهمیه را کسب نموده و امید است نمایندگان جوان ایران در این دوره از المپیک بتوانند برای اولین بار بر روی سکو بروند.

آرمینا صادقیان، نجمه خدمتی، فاطمه کرم زاده و مهیار صداقت در تفنگ و جواد فروغی و هانیه رستمیان در تپانچه نمایندگان ایران در المپیک هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1637

به "زیاد شدن امیدها به تیراندازان در آستانه المپیک، طلای تپانچه و رکورده فوق العاده در تفنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیاد شدن امیدها به تیراندازان در آستانه المپیک، طلای تپانچه و رکورده فوق العاده در تفنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید