دما در سیبری از 38 درجه گذشت ، داغ ترین روز در تاریخ منطقه قطب شمال

به گزارش پسرک کامپیوتری، دما در شهر ورخویانسک در منتهی الیه شمالی منطقه قطبی سیبری روسیه روز شنبه 31 خرداد رکورد 38 درجه سلسیوس را شکست.

دما در سیبری از 38 درجه گذشت ، داغ ترین روز در تاریخ منطقه قطب شمال

به گزارش خبرنگاران به نقل از لایوساینس، اگر این میزان دما تایید گردد، بالاترین میزان ثبت شده دما در حلقه قطبی خواهد بود.

شهر ورخویانسک شهری با 1300 نفر جمعیت در منطقه قطبی سیبری روسیه در فاصله 4800 کیلومتری شرق مسکو قرار گرفته است. این شهر یکی از پرنوسان ترین دماها در روی کره زمین را دارد و دمای آن در زمستان به 49 درجه سلسیوس زیر صفر می رسد و قبلا دمای تابستانی آن به 37.2 درجه بالای صفر رسیده بود.

چند ایستگاه هواشناسی روز شنبه رکورد جدید دمای 38 درچه را ثبت کردند که بالاترین دمای ثبت شده از هنگام آغاز اندازه گیری درما در سال 1885 است. روز یکشنبه هم این شهر دمای بالای 35.2 درجه را گزارش کرد که نشان می دهد گرمای هوا در روز قبل یک پدیده گذرا نبوده است.

گزارش دمای بالا در این شهر، در هنگامی داده می گردد که منطقه سیبری داغ ترین ماه بهاری مه (اردیبهشت) را ابا میانگین 10 درجه سلسیوس بالاترین از میانگین دما در فاصله سال های 1979 تا 2019 را از سر گذرانده است.

دمای بالای تابستانی در منطقه قطب شمال از قبل باعث تغییراتی در آن شده است. آتش سوزی های جنگلی فراوان تر شده اند و در حال حاضر 31 آتش سوزی 358472 هکتار بیشه را جمهوری ساخا (منطقه ای که شامل ورخویانسک می ود) را می سوزاند. اخیرا مقامات روسی نشت حدود 200 هزار تن گازوئیل را به درون رودخانه ای در منطقه قطبی سیبری را به علت ذوب شدن زمین یخ زده زیر چندین مخزن نفت دانستند.

چندین سال است که میانگین دما در منطقه قطب شمالی سریع تر از هر جای دیگری در دنیا در حال افزایش بوده است که عمدتا ناشی از ذوب شدن یخ های دریا به علت گرمایش دنیای ناشی از فعالیت های انسانی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1020

به "دما در سیبری از 38 درجه گذشت ، داغ ترین روز در تاریخ منطقه قطب شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دما در سیبری از 38 درجه گذشت ، داغ ترین روز در تاریخ منطقه قطب شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید