درخواست سوریه از شورای امنیت برای متوقف کردن تجاوزات و جنایات آمریکا

به گزارش پسرک کامپیوتری، سوریه بار دیگر از شورای امنیت خواست فورا تجاوزگری و جنایات آمریکا در خاک این کشور را متوقف کند.

درخواست سوریه از شورای امنیت برای متوقف کردن تجاوزات و جنایات آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، وزارت خارجه سوریه در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت بر ضرورت عمل کردن شورای امنیت به مسئولیت خود و تحرک فوری برای توقف تجاوزات آمریکا به خاک سوریه و جلوگیری از تکرار آن تاکید نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این نامه، تجاوز اخیر آمریکا به استان دیرالزور در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق و بمباران مواضعی در این استان، حلقه جدیدی در سلسله تجاوزات مکرر آمریکا تحت بهانه های واهی قلمداد شده است که مسئولان دولت آمریکا برای توجیه تجاوزات خود مطرح می نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این نامه آمده است : این تجاوز با نقشی که ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت دارد، متناقض است، شورایی که مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی است.

وزارت خارجه سوریه تاکید نمود این تجاوز منجر به پیامدهایی می گردد که می تواند سبب تشدید اوضاع در منطقه گردد و نیز نشانه منفی از سیاستهای دولت جدید آمریکاست که باید به قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت مرتبط با حفظ وحدت حاکمیت و استقلال جمهوری عربی سوریه پایبند باشد.

وزارت خارجه سوریه بار دیگر از شورای امنیت خواسته است به مسئولیت خود در حفظ امنیت و صلح بین المللی عمل نموده و فورا برای توقف تجاوزگری و جنایات یک عضو دائم خود علیه دولتی دارای حاکمیت و عضو موسس سازمان ملل دخالت نموده و مانع تکرار سیاستهای تجاوزکارانه ای گردد که تنها منجر به ایجاد هرج و مرج و نابودی زیرساختهای سوریه و افزایش تنش در منطقه و دنیا می گردد که مستقیما به نفع گروههای تروریستی مسلح است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1447

به "درخواست سوریه از شورای امنیت برای متوقف کردن تجاوزات و جنایات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سوریه از شورای امنیت برای متوقف کردن تجاوزات و جنایات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید