باهنر: وعده کهکشانی شدن تراکتوری ها زود بود، پرسپولیس همچنان شانس اول قهرمانی است

به گزارش پسرک کامپیوتری، بازیکن پیشین تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی معتقد است که پرسپولیس سال جاری نیز بیشتر از سایر تیم ها برای قهرمانی شانس دارد.

باهنر: وعده کهکشانی شدن تراکتوری ها زود بود، پرسپولیس همچنان شانس اول قهرمانی است

یونس باهنر که به مدت سه سال مدیر آموزشگاه تراکتور بود، در مورد فعالیت اخیرش در سطح فوتبال استان آذربایجان شرقی به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: درحال حاضر معاون ورزشی و مدیر آموزشگاه صدرای تبریز هستم. این باشگاه تازه تاسیس است و در کوشش هستیم که یک آموزشگاه در حد اروپا داشته باشیم.

وی که سال ها عضو تیم تراکتورسازی بود، در مورد مسائلی که این تیم در ماه های اخیر با آن دست به گریبان بوده و حتی تراکتور را تا مرز انحلال نیز پیش برد، اعلام کرد: تراکتور از زمانی که کاملاً به بخش خصوصی منتقل شد با مسائلی روبه رو بود. زنوزی خیلی کوشش کرد که از جیب خودش همه مسائل و مسائل این تیم را حل نماید و حتی غیر از فوتبال او یک مدیر کارآفرین هم بوده که به آذربایجان یاری زیادی نموده است، این نشان می دهد در مدیریت عملکرد خوبی دارد اما قضیه فوتبال خیلی فرق دارد و مدیریت در آن با سایر کارها تفاوت زیادی دارد.

باهنر اضافه کرد: یکی از مسائل اصلی این بود که وعده کهکشانی شدن خیلی زود به طرفداران داده شد. این تیم می توانست قهرمان ایران و حتی آسیا گردد، اما اینقدر زود نباید صحبت از کهکشانی شدن به میان می آمد. این تیم خیلی زود و بدون طی شدن روال لازم، آغاز به جذب بازیکنان خوب و بزرگ کرد و مهره های کلیدی تیم ملی را به خدمت گرفت. اگر همه چیز آرام آرام پیش می رفت، من تضمین می کردم که در سال سومِ بعد از خصوصی شدن، تراکتور در راستا قهرمانی نهاده شده و در ادامه قهرمان آسیا هم می شد.

این بازیکن سابق با اشاره به مربیان زیادی که در این تیم جابه جا شدند، گفت: مربیانی که آوردند شاید نتوانستند در ایران کار نمایند. این یک مسئله مهم است که کسانی در فوتبال ما به خدمت گرفته شوند که بتوانند خودشان را با شرایط کشورمان وفق دهند. تراکتور مربیان مطرحی آورد اما آشنایی درستی از کار کردن در ایران نداشتند. زنوزی واقعا دلسوز فوتبال آذربایجان است، اما کمی در برنامه ها اشتباهاتی وجود داشت. تراکتور را خیلی دوست دارم، نسبت به این تیم تعصب دارم، 8 سال درآن بازی نموده ام و دوره ای هم مدیر آموزشگاه اش بودم. امیدوارم سال جاری بتواند سهمیه بگیرد و رفته رفته به آرامش برسد.

باهنر تاکید نمود: نمی خواهم بگویم تراکتور از وقتی زیر نظر بخش خصوصی نهاده شد، مسائل به وجود آمد، فکر می کنم بعد از این انتقال، بهتر بود دولت در سال های اول همچنان یاری می کرد. کار کردن بخش خصوصی در فوتبال سخت است. حداقل سازمان لیگ و فدراسیون می توانند در این راه به تیم های خصوصی تا حدودی یاری نمایند و در حد توانشان امکانات بدهند.

باهنر که به مدت 4 سال نیز یکی از مدافعان پرسپولیس بود، درخصوص شرایط این تیم در لیگ بیست و یکم به خبرنگاران گفت: پرسپولیس رفته رفته بهتر می گردد. با وجود یک باخت و دو تساوی همچنان این شانس را برای این تیم قائل هستم که بتوانند به ششمین قهرمانی متوالی شان برسند. پرسپولیس مشکل مدیریتی دارد، متاسفانه مدیران عامل زیاد در پرسپولیس و استقلال دوام ندارند و این مسئله هر دو تیم را به شدت دچار حاشیه و مشکل می نماید. اگر مشکل مدیریتی حل گردد، پرسپولیس به آرامش می رسد، گل محمدی و همکارانش مربیان درجه یک آسیا هستند. فکر می کنم شانس پرسپولیس در این فصل هم برای قهرمانی بیشتر از همه تیم هاست.

این پیشکسوت فوتبال گفت: در لیگ سال جاری سپاهان، گل گهر و استقلال هم شانس قهرمانی دارند، قلعه نویی تیم خوب درست نموده و همینطور نویدکیا. استقلال هم همواره مدعی است، ولی با همین روال من باز هم شانس قهرمانی پرسپولیس را بیشتر از بقیه می دانم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1853

به "باهنر: وعده کهکشانی شدن تراکتوری ها زود بود، پرسپولیس همچنان شانس اول قهرمانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باهنر: وعده کهکشانی شدن تراکتوری ها زود بود، پرسپولیس همچنان شانس اول قهرمانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید