خدمات رسانی 150 امدادگر به آسیب دیدگان باد گرم در 9 شهرستان

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به خسارت دیدن عرصه های جنگلی و منازل مسکونی در 9 شهرستان با وزش باد گرم، گفت: خدمات رسانی 150 امدادگر با 21 دستگاه آمبولانس و خودروی لجستیکی در سطح استان ادامه دارد.

خدمات رسانی 150 امدادگر به آسیب دیدگان باد گرم در 9 شهرستان

مهدی ولی پور در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به وزش باد گرم و تغییرات جوی استان گیلان طی روزهای اخیر، گفت: عرصه های جنگلی و منازل هموطنان گیلانی در 9 شهرستان طی چند روز اخیر با وزش باد گرم و آتش سوزی های ناشی از آن خسارت دید.

وی اضافه کرد: با آغاز باد گرم و افزایش دما در سطح استان، ارتفاعات و عرصه جنگلی و مناطق کوهستانی در 9 شهرستان دچار آتش سوزی شده که در تعدادی از این شهرستان ها آتش سوزی همچنان ادامه داشته و نیروهای امدادی به اطفای حریق و یاری رسانی ادامه می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر در راستای امدادرسانی، اظهار کرد: تا به امروز تعداد 21 دستگاه آمبولانس و خودروی لجستیکی امدادی و یاری دار جمعیت با 150 نفر از کارکنان و نجاتگران به پشتیبانی امدادی و عملیاتی اقدام نموده و در صورت احتیاج تعداد خودروها و نفرات امدادی افزایش خواهد یافت.

ولی پور بیان کرد: متاسفانه تعدادی از منازل هموطنان گیلانی با وزش باد گرم یا آتش سوزی دچار آسیب و تخریب صد درصد شده که جمعیت هلال احمر براساس وظیفه نسبت به ارایه یاری اقدام می نماید.

وی ضمن اشاره به توزیع یاری های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر استان به خانوارهایی که منازلشان آسیب دیده، توضیح داد: تا به امروز بیش از 200 کیلو پلاستیک بین آسیب دیدگان از باد توزیع شده و پس از اخذ آمار از مسئولین ذیربط و بخشداری ها، به خانوارهایی که منازلشان آسیب دیده یاری های امدادی خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به ادامه فرایند شرایط جوی حاکم بر استان، اعلام کرد: با توجه به ادامه وزش باد گرم در روزهای آینده از هموطنان گیلانی و مسافران درخواست می گردد تا از چادر زدن در مناطق کوهستانی و ارتفاعات و روشن کردن آتش خودداری نموده و در صورت بروز و یا رویت آتش بلافاصله به نیروهای انتظامی و آتش نشانی و جمعیت هلال احمر با شماره گیری تلفن 112 اطلاع رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 601

به "خدمات رسانی 150 امدادگر به آسیب دیدگان باد گرم در 9 شهرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات رسانی 150 امدادگر به آسیب دیدگان باد گرم در 9 شهرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید