خبرنگاران ماسک های پارچه ای، بهترین گزینه برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش پسرک کامپیوتری، تهران- خبرنگاران- در حالی که برخی افراد از ماسک های پلاستیکی در اماکن عمومی استفاده می کنند، کارشناسان همچنان ماسک های پارچه ای را بهترین گزینه برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا می دانند.

خبرنگاران ماسک های پارچه ای، بهترین گزینه برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در روزهای گرم تابستان، برخی افراد از سپرهای پلاستیکی برای پوشاندن صورت خود بهره می گیرند. اگر چه به هنگام استفاده از این پوشش، نسبت به ماسک دیگر از گرما و محدود شدن تنفس خبری نیست، اما این سوال مطرح است که آیا ایمنی که این پوشش ها ایجاد می کنند، همانند ایمنی ایجاد شده توسط ماسک است؟

در همین رابطه تارنمای هلث لاین (healthline) نظر کارشناسان امر در این مورد را جویا شده است. به اعتقاد کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، زدن ماسک های پارچه ای همچنان اصلی ترین روش برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس کرونا است.

دکتر جوی هنینگزن استادیار بالینی دانشگاه آلاباما می گوید هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا سپرهای پلاستیکی صورت به تنهایی می توانند به جلوگیری از شیوع ویروس کمک کنند، وجود ندارد. با این حال، استفاده از آن به همراه استفاده از ماسک، شستن منظم دست ها و رعایت فاصله اجتماعی ابزار بسیار مناسبی برای کنترل انتقال ویروس است.

سپرهای پلاستیکی صورت می توانند تا حدودی از انتقال ویروس به افراد دیگر جلوگیری کنند. متخصصان در یک آزمایش متوجه شدند که سپر پلاستیکی میتواند نسبت به ماسک پارچه ای، فرد را در برابر قطرات پخش شده از سرفه افراد در فاصله نزدیک بهتر محافظت کند.

هنینگزن به مطالعه دیگری اشاره می کند که به دنبال شیوع کرونا در سوئیس انجام شد و طبق آن هیچ یک از افرادی که ماسک پوشیده بودند به ویروس آلوده نشدند، اما بسکمک از افرادی که تنها دارای سپر صورت بودند، دچار آلودگی شدند. نتیجه این که سپرهای صورت هرچند مکمل مناسبی برای پوشش صورت هستند، اما نباید به تنهایی و بدون ماسک از آنها استفاده شود. به گفته کارشناسان هیچ چیزی موثرتر از پیشگیری و مراقبت از ابتلا، در مقابل ویروس کرونا نیست.

توصیه کارشناسان شستشوی منظم دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه تا حد امکان است. در این میان می توان افزایش محافظت از صورت را به وسیله سپرهای پلاستیکی به همه این اعمال ضروری اضافه کرد.

ماسک پارچه ای می تواند از انواع پارچه انتخاب شود ولی نوع کتان آن مناسب تر است. این همان ماسکی است که مجامع بین المللی استفاده از آن را برای عموم جامعه توصیه می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1108

به "خبرنگاران ماسک های پارچه ای، بهترین گزینه برای مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ماسک های پارچه ای، بهترین گزینه برای مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید