تهران همچنان در شرایط نارنجی، ضرورت حمایت بیشتر از صنوف آسیب دیده

به گزارش پسرک کامپیوتری، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، در خصوص درخواست بازگشایی برخی صنوف، عنوان کرد: بنا بر تصمیم ستاد ملی این امکان در مناطق زرد و نارنجی کرونایی وجود ندارد و به نظر می رسد افزایش بسته حمایتی از این صنوف ضرورت دارد.

تهران همچنان در شرایط نارنجی، ضرورت حمایت بیشتر از صنوف آسیب دیده

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در خصوص آخرین آمار ثبت شده از بیماران کرونا در استان تهران طی 24 ساعت گذشته، گفت: 235 بیمار جدید در بیمارستان های تهران بستری شدند که 90 نفر از آنها به بخش مراقبت های ویژه منتقل شدند. همچنین مجموعا 138 بیمار از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی استان ترخیص شدند.

وی ادامه داد: مجموعه بیمارانی که با تشخیص کووید-19 در بیمارستان بستری هستند 2 هزار و 140 بیمار است که بالغ بر 850 بیمار از این تعداد در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

زالی از فوت 29 بیمار در 24 ساعت گذشته در تهران با تشخیص کرونا خبر داد و شرایط تهران را شکننده و پایتخت را کماکان شهری با شرایط نارنجی گفت.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در تهران در خصوص درخواست برخی صنوف مبنی بر بازگشایی و لغو طرح فاصله گذاری فیزیکی، اعلام کرد: بسیاری از اصناف همچون اصناف مرتبط با امور فرهنگی و تالارهای پذیرایی به شدت از این محدودیت ها آسیب دیده اند و به علت برخی از مصوبات ستاد ملی امکان بازگشایی در مناطق نارنجی و زرد محقق نبوده است. به نظر می رسید بسته های حمایتی از این مشاغل باید افزایش یابد.

زالی افزود: با توجه به شکل گیری کمیته مشترک بین وزارت بهداشت و وزارت کشور، موضوع رسیدگی به امور این مشاغل همچون طراحی و بازتدوین نوین پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی در پایان در خصوص تعطیلی استان و پارک های پایتخت، اظهار کرد: وزارت ورزش با توجه به میزان آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها پیشنهاد تعطیلی پارک ها را ارائه داد، چراکه در این شرایط انجام هرگونه فعالیت ورزشی می تواند خطرآفرین باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1356

به "تهران همچنان در شرایط نارنجی، ضرورت حمایت بیشتر از صنوف آسیب دیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران همچنان در شرایط نارنجی، ضرورت حمایت بیشتر از صنوف آسیب دیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید