خبرنگاران استاندار هرمزگان: چاره ای جز شیرین سازی آب از محل دریا نداریم

به گزارش پسرک کامپیوتری، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان گفت: باتوجه به اینکه هرمزگان یکی از استان های فراخشک کشور بوده و خشکسالی های بیش از 2 دهه گذشته نیز شرایط را خیلی سخت نموده، لذا برای تامین آب و آبرسانی به مناطق چاره ای جز شیرین سازی آب از محل دریا نداریم.

خبرنگاران استاندار هرمزگان: چاره ای جز شیرین سازی آب از محل دریا نداریم

فریدون همتی عصر پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح 11 طرح آبرسانی به روستاهای بندرلنگه اضافه نمود: مردم باید قدر قطره قطره آب را بدانند و از هدردادن آن پرهیز نمایند، چرا که شیرین سازی آب دریا و آبرسانی به شهرها و روستاها برای دولت پرهزینه است.

وی بیان داشت: در چهارسال گذشته به اندازه تمام سال های قبل و بعد از انقلاب، دولت تدبیر و امید در زمینه آب پایدار در هرمزگان سرمایه گذاری نموده است، البته این بدین معنا نیست که در بخشی از نقاط استان مشکل آب وجود نداشته باشد.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: سال جاری که سال سخت آبی برای هرمزگان است و سطح منابع زیرزمینی پایین رفته و یا بدلیل شور بودن غیرقابل استفاده شده است، تکیه برای شیرین سازی آب بویژه در شهر بندرعباس و بندرخمیر شده است.

همتی همچنین در سرانجام از افتتاح چندین طرح مهم آبرسانی درهرمزگان هفته آینده با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری اطلاع داد و گفت:مرحله نهایی آب شیرین کن بندرعباس به ظرفیت 60 هزار مترمکعب در روز و با هزینه 12 هزار میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

وی بیان داشت: برای راه اندازی این طرح، پست برق بستانو، خط انتقال برق، پست برق GIS داخل سایت، یک باب مخزن 30 هزار مترمکعبی در داماهی و 33 کیلومتر خط انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی تا مخازن داماهی احداث شده است.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: مرحله نخست تامین آب شهر گوهران و روستاهای جهت از سد سهران با آبرسانی به شهر گوهران و 13روستا نیز آماده افتتاح است که برای تحقق اهداف این مرحله حفر و تجهیز 2 حلقه چاه، 12مخزن به ظرفیت 6 هزار و 770 مترمکعب، سه ایستگاه پمپاژ، 42 کیلومتر کلکتور اصلی و 53 کیلومتر کلکتور فرعی و 62 کیلومتر شبکه توزیع آب اجرا و احداث شده است.

همتی، با بیان اینکه با بهره برداری کامل از این طرح، نزدیک به 20 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد، گفت: اعتبار کل این طرح یکهزار میلیارد ریال است که 713 میلیارد ریال دیگر برای اجرای کامل آن مورد احتیاج است.

وی با اشاره به اولویت های اجرایی فعلی در این جهت آبرسانی بیان داشت: در گام بعدی این طرح، روستاهای محور تیدر شامل 10 روستا و با جمعیت بیش از چهار هزار نفر و محور خمینی شهر و پاهتک آبرسانی می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1572

به "خبرنگاران استاندار هرمزگان: چاره ای جز شیرین سازی آب از محل دریا نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار هرمزگان: چاره ای جز شیرین سازی آب از محل دریا نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید