جزایر کوک کجاست؟

به گزارش پسرک کامپیوتری، جزایر کوک یکی دیگر از بهشت های روی زمین است که سفر به آن، تجربه یک رویای شگفت انگیز را حتمی می کند. این جزیره در اقیانوس آرام و در شمال نیوزلند، بین جزایر پولینزیای فرانسه و ساموآ قرار گرفته است. جزایر کوک، یک کشور مستقل را تشکیل داده اند به نام کشور کوک. کشور کوک از 15 جزیره تشکیل شده و مردمان آن، بیشتر از اهالی کشور نیوزیلند هستند اما در این کشور، تابعیت دیگری گرفته اند.

جزایر کوک کجاست؟

جزایر کوک چگونه کشف شد؟

جزایر کوک در قرن ششم میلادی توسط مردم پولنزیا، برای اولین بار کشف شد. مردم پولنزیا در این جزایر اقامت گزیدند و بعد از آن، این جزیره، رشد جمعیتی پیدا کرد. دریانورد اسپانیایی به نام :آلوارو دو مندانا در سال 1595، به یکی از 15 جزایر کوک سفر کرد. در سفر به جزیره پوکا پوکا در کوک، اولین گزارش زندگی در این جزیره، توسط این دریانورد منتشر شد. مذهب مردم جزایر کوک همانند بیشتر اروپایی ها، مسیحیت است. در سال 1821 مبلغان اروپایی به این کشور رفتند و این دین را ترویج کردند.

اقتصاد کشور کوک

جزایر کوک به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، گردشگران زیادی دارد و اقتصاد این کشور، بر پایه گردشگری می چرخد. این کشور، از منابع طبیعی اصلی و بازارهای خارجی به دور است و تنها، از طریق گردشگری زندگی مردم این کشور می گذرد. با این حال به تازگی، مردم کوک در تلاشند تا در کشاورزی و صنعت ماهیگیری هم، به دست آوردهای قابل توجهی برسند.

زبان مردم کشور کوک

از آن جایی که این کشور، از چندین ملیت تشکیل شده است، تعدد زبان در این کشور کوچک بسیار است. زبان مردم کشور کوک، زبان مائوری نیوزلندی، راراتونگانی، پوکاپوکانی و انگلیسی است. با این حال زبان رسمی آن ها، انگلیسی است. لهجه مردمان این کشور نیز همانند زبان هایشان تعدد بسیاری دارد.

سوغات جزایر کوک

اگر به جزایر کوک سفر کردید حتما از هنرهای دستی مردمان این کشور، یادگاری تهیه کنید. رایج ترین سوغاتی این کشور، کنده کاری های چوبی است. منبت کاری چوب، در همه جزایر این کشور دیده می شود. بیشتر مجسمه های چوبی آن ها، شامل مجسمه خدایان بودایی است. سوغاتی دیگری که رنگ و بوی آشنایی برای مردم ایران دارد، حصیرهای بافته شده است. کلاه حصیری، سبد و چندین بافته قشنگ دیگر، که همگی از چوب درخت نارگیل بافته شده اند، یادگاری بسیار خوبی از سفر به جزایر کوک خواهند بود. سوغاتی دیگری که می توان از جزایر کوک خریداری کرد، لحاف های دست دوز چهل تیکه است. البته تکه های آن بیشتر از چهل تا است اما این لحاف ها در قرن نوزدهم، توسط همسران مبلغان دین، به بومی ها معرفی شدند. در ایران به این نوع پارچه های دوخته شده از تکه پارچه ها، چهل تکه می گویند.

جاذبه های دیدنی جزایر کوک

مرداب آیتوتاکی Aitutaki Lagoon

تالاب ایتوتاکی، با چشم انداز آب های فیروزه ای اش. مهمترین جاذبه جزایر کوک است. این جاذبه دیدنی، از 21 جزیره کوچک که قابل بازدید توسط قایق یا حتی تورهای دریایی است، تشکیل شده است. از آن جایی که این مرداب، بهترین مکان دیدنی جزایر کوک است، به مکانی برای ماه عسل عروس و دامادها بدل شده است. به این جزیره، جزیره ماه عسل نیز می گویند.

جزیره تاپوآتای Tapuaetai

تاپوآتای، یکی دیگر از جزایر کشور کوک است که به دلیل داشتن درختان نارگیل تنومندش، همراه با چشم انداز فوق العاده زیبا از دریا و جنگل های استوایی اش، یکی دیگر از بهترین دیدنی های این منطقه شده است. به این جزیره، جزیره یک قدمی هم می گویند. در جزیره یک قدمی، می توانید در ماسه های سفید رنگش، حمام آفتاب بگیرید و در میان آب های فیروزه ای رنگش، غواصی کنید.

ساحل موری Muri Lagoon

در بین جزایر کوک، ساحل موری نیز، از محبوب ترین ها است. این ساحل، میزبان مرجان های بسیاری است که تماشای آن، در کنار ماهی های گرمسیری، لذت بخش است. در هوای مطبوع این ساحل، نفس عمیقی بکشید و در زیبایی های خیره کننده اش، غرق شوید.

جزیره پیاده روی Cross Island Walk

این جزیره، یک مکان فوق العاده برای پیاده روی در کوهستان و تماشای چشم انداز سبز و آبی پیش رو است. در این جزیره، حدودا 4 ساعت می توانید پیاده روی کنید و سپس به آبشار ویگمور که در ساحل جنوبی آن واقع شده است، برسید.

روستای آرورانگی Arorangi

این روستا تنها به خاطر قدیمی بودن و مذهبی بودنش، در کشور کوک، محبوب است. در این روستا می توانید کلیسای مسیحی جزیره کوک را که سال 1849 ساخته شده است، ببینید. روستای آرورانگی اولین روستای مسیحی این منطقه بود.

منطقه آواروآ Avarua

دلتان می خواهد از غذاهای لذیذ و دریایی جزایر کوک، بچشید؟ به منطقه آواروآ که در سواحل شمالی راروتونگا، پایتخت جزایر کوک، قرار گرفته بروید. در پایتخت جزایر کوک، می توانید فروشگاه ها و رستوران های بسیاری را ببینید که از شما به گرمی استقبال می کنند.

روستای فرهنگ جزیره کوک

به این روستا که بیش از پنج هکتار از جنگل های استوایی را شامل می شود، سر بزنید تا نبض زندگی مردم کوک را دریابید. از کلوچه های خوشمزه نارگیلی، تا غذاهای دریایی، سنت های بومی و رقاصی، حکاکی و بافندگی، پخت و پزهای خاص و شگفت انگیز، همگی در این روستا به نمایش گذاشته می شود. به راستی در این روستا می توان با فرهنگ مردم کشور کوک، آشنا شد.

منبع: سفرمی
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 876

به "جزایر کوک کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر کوک کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید