فراوری نخستین گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک ایرانی

به گزارش پسرک کامپیوتری، خط فراوری نخستین گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک AMT با تکیه بر دانش فنی ایرانی و بدون همکاری شرکای خارجی خودرو رونمایی شد. این گیربکس که قابلیت رانندگی، ارتقاء کیفیت، کاهش هزینه های خدمات پس از فروش و بسیاری توانمدی های دیگر را ایجاد می نماید، نسبت به گیربکس های پنج دنده، حداقل 2.5 درصد مصرف سوخت را کاهش می دهد.

فراوری نخستین گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک ایرانی

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش پسرک کامپیوتری در حضور علی آقامحمدی- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام-، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت- و فرشاد مقیمی- مدیر عامل ایران خودرو- خط فراوری نخستین گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک AMT رونمایی شد. نقشه راه بومی سازی فن آوری فراوری گیربکس های دستی و اتوماتیک شش دنده با هدف کاهش وابستگی و مصرف سوخت و پاسخگویی به احتیاج مصرف نمایندگان با همکاری مهندسان ایران خودرو و شرکت های دانش بنیان تدوین شده و در حال انجام است.

با توجه به الزامات قانونی جدید، احتیاج بازار و فرایند تکنولوژی در گیربکس های جدید، طراحی و ساخت گیربکس اتوماتیک و بومی سازی آنها لازم است. بنابراین گروه صنعتی ایران خودرو در گام نخست، طراحی گیربکس دستی شش دنده با هدف راحتی راننده و کاهش مصرف سوخت را در دستور کار خود قرار داد. فراوری گیربکس شش سرعته دستی با 95 درصد ساخت داخل از نیمه دوم سال 99 شروع خواهد شد و قرار است در این سال 10 هزار دستگاه از این گیربکس فراوری گردد.

از مهم ترین مزیت های گیربکس دستی شش دنده، ایجاد توانمندی در طراحی و ساخت داخل انواع گیربکس، بهبود قابلیت رانندگی، ارتقاء کیفیت، بهبود تعویض دنده، افزایش رضایت مندی مشتریان و کاهش هزینه های خدمات پس از فروش است. همچنین تجهیز محصولات ایران خودرو به گیربکس شش دنده، نسبت به گیربکس های پنج دنده فعلی، حداقل 2.5 درصد کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت. دارد. طراحی و فراوری گیربکس AMT اتوماتیک نیز با توجه زیرساخت های موجود در شرکت نیرو محرکه در ساخت شفت و انواع دنده ها و برمبنای گیربکس شش دنده در دستور کار این شرکت قرارگرفته است.

فراوری گیربکس شش سرعته دنده اتوماتیک AMT با 60 درصد ساخت داخل در سه ماه پایانی سال آینده شروع خواهد شد و قرار است در سال 99، هزار دستگاه از این نوع گیربکس فراوری گردد که این میزان در سال های آینده به 30 تا 50 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت. همچنین کاهش مصرف سوخت نسبت به سایر گیربکس های AMT به میزان 10 درصد، کاهش قیمت نسبت به سایر گیربکس های AMT بیش از 50 درصد، سهولت رانندگی در شهرهای پر ترافیک و مالکیت معنوی گیربکس برای ایران خودرو از مهمترین مزیت های گیربکس اتوماتیک شش سرعته است.

مطالعات بازاریابی نشان می دهد که سالیانه حداقل 100 هزار دستگاه احتیاج بازار به گیربکس های شش دنده دستی و اتوماتیک است. برهمین اساس بومی سازی فن آوری فراوری گیربکس اتوماتیک در نقشه راه توسعه محصول ایران خودرو دیده شده است. گیربکس دستی و اتوماتیک شش سرعته با همکاری مرکز تحقیقات ایران خودرو، شرکت های ساپکو و نیرو محرکه و بدون اتکا به شرکا خارجی طراحی و فراوری شده است.

کاهش 58 میلیون یورویی ارزبری با بومی سازی 48 قطعه و 8 ماده اولیه

فرشاد مقیمی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: پلت فرم ایران خودرو ضمن دارا بودن قابلیت انطباق با قوای محرکه، عمق ساخت داخل بالایی داشته و کیفیت فراوری آن در سطح کلاس جهانی است. همچنین قابلیت پوشش سگمنت های مختلف خودرویی شامل سدان، وانت، هاچ بک و کراس اوور را خواهد داشت.

وی از فراوری انبوه محصولات برمبنای پلت فرم جدید از سال 1400 اطلاع داد و گفت: از سرمایه گذاری های اجرا شده استفاده بهینه خواهیم کرد. نقشه راه ایران خودرو به عنوان پیش احتیاج توسعه محصولات آینده در حوزه های موتور، گیربکس، خودروهای برقی و هیبریدی، تکنولوژی و محصولات جدید تدوین شده است.

وی اضافه کرد: در این جهت، پروژه های توسعه ای جدیدی تعریف شده است. طراحی، توسعه و بومی سازی پل تفرم مطابق با اهداف استراتژیک و پیشرانه های جدید مطابق با نقشه راه قوای محرکه و مطالعات امکان سنجی توسعه محصولات هیبریدی و برقی از آن جمله پروژه های تعریف شده، است.

مقیمی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه نهضت داخلی سازی قطعات الویت ایران خودرو بوده و هست؛ این شرکت با بومی سازی 48 قطعه و هشت نمونه مواد اولیه، 58 میلیون یورو کاهش ارزبری عاید اقتصاد ملی نموده است.

این مقام مسئول در ایران خودرو گفت: جهادگران فراوری در ایران خودرو با تکیه برحمیت و غیرت ایرانی خود، تا 28 اسفندماه برای پاسخگویی به احتیاج مشتریان و عمل به تعهدات حدود 12 هزار دستگاه خودرو تکمیل و روانه بازار می نمایند. با تحویل این میزان فراوری به مشتریان، تعهدات معوقه این شرکت به 83 هزار دستگاه کاهش می یابد. ضمن اینکه پیش بینی ما این است که تاخرداد ماه سال آینده تمامی معوقات ایران خودرو به روز شوند.

مدیرعامل ایران خودرو عرضه پنج محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دناپلاس اتوماتیک و 207 پانوراما را برنامه توسعه محصول برای سال آینده دانست و گفت: چهار محصول صندوقدار K132، کراس اووور K125 و هاچ بک K121 و همچنین دنای برقی نیز از بهمن سال 99 تا بهمن 1401 عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 813

به "فراوری نخستین گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نخستین گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید