بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی و آمریکا درخصوص تصویب قطعنامه شورای حکام

به گزارش پسرک کامپیوتری، سه کشور اروپایی و آمریکا با صدور بیانیه مشترک از ایران خواستند تا به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی جهت حل وفصل مسائل پادمانی بپردازد.

بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی و آمریکا درخصوص تصویب قطعنامه شورای حکام

به گزارش ایسنا، تروئیکای اروپایی و آمریکا در بیانیه مشترک خود نوشتند: نمایندگان فرانسه، آلمان، انگلیس و ایالات متحده از تصویب قطعنامه شورای حکام در جواب به آنچه همکاری ناکافی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص مسائل پادمانی جدی و برجسته مرتبط با وظایف ایران ذیل توافق پادمانی عدم اشاعه هسته ای خواندند استقبال می نمایند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رای اکثریت نمایندگان شورای حکام این پیغام غیر مبهم را به ایران می فرستد که باید وظایف پادمانی اش را انجام دهد و توضیحات معتبر فنی در رابطه با مسائل پادمانی برجسته ارائه دهد. این قطعنامه حمایت شورا از کوشش های منصفانه، حرفه ای و مستقل آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای حفط سیستم پادمانی بین المللی - که برای امنیت تمامی ما حیاتی است - را تایید می نماید.

در انتهای بیانیه مشترک آمریکا و تروئیکای اروپایی آمده است: ما از ایران می خواهیم که به درخواست جامعه بین المللی برای عمل کردن به وظایف حقوقی اش اعتنا کند و با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری داشته باشد تا درخصوص مسائل بدون تاخیر شفاف سازی انجام گرفته و حل وفصل شوند. اگر ایران این کار را انجام دهد و مدیرکل بتواند گزارش دهد که مسائل پادمانی حل نشده دیگر حل نشده نیستند، آن وقت ما دیگر لزومی نمی بینیم تا در شورا ملاحظات را پیش ببریم و در رابطه با این مسائل اقدام انجام دهیم.

شورای حکام بامداد روز پنج شنبه قطعنامه ارائه شده علیه ایران به وسیله آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا را تصویب کرد. 30 کشور رای موافق، 2 کشور (چین و روسیه) رای مخالف و 3 کشور (هند، لیبی و پاکستان) له این قطعنامه رای ممتنع دادند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2024

به "بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی و آمریکا درخصوص تصویب قطعنامه شورای حکام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی و آمریکا درخصوص تصویب قطعنامه شورای حکام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید