بحران مالی فرا رسیده است؟

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران: شرکت های خدمات مالی گلدمن ساکس و مورگان استنلی از شروع بحران جهانی خبر دادند. به گفته تحلیلگران، اکنون صحبت از عمق و مدت زمان احتمالی رکود مالی است.

بحران مالی فرا رسیده است؟

به گزارش خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ؛ چتان آهیا، اقتصاددان مورگان استنلی رکود اقتصادی را یک مورد اساسی برای اقتصاد جهانی در سال 2020 می داند. رشد اقتصاد جهانی سالانه از 0.9 درصد تجاوز نخواهد کرد. به گفته آهیا رشد فراوری ناخالص داخلی جهانی به 1.25 درصد خواهد رسید.

آژانس رتبه بندی S&P رشد اقتصاد جهانی را در دامنه 1 تا 1.5 درصد پیش بینی می نماید. تمامی کارشناسان این آژانس بر این باورند که رکود اقتصادی در مقایسه با سال 2008، زمانی که بحران جهانی منجر به افت در فراوری ناخالص داخلی جهانی 0.8 درصد شد، کمتر خواهد بود.

پیش بینی های منفی بسیاری از تحلیلگران باید مقامات اقتصادی در کشورهای مختلف را تشویق به ارائه اقدامات حمایتی بیشتر برای فراوری کنندگان و مشاغل کوچک کند.

در حال حاضر تمامی دولت ها و بانک های مرکزی به این بحران رو به رشد واکنش نشان نداده اند. ذخیرهٔ فدرال بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا که نرخ پایه خود را تقریبا به صفر رساند، به یکی از معدود تنظیم کننده ها در جهت اقدامات اضطراری تبدیل شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 828

به "بحران مالی فرا رسیده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران مالی فرا رسیده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید