با چه ابزارهایی بازاریابی محتوا را توسعه دهیم؟
به گزارش پسرک کامپیوتری، بازاریابی محتوا شیوه ای تازه برای فروش محصول یا ارائه خدمات است
در این روش بازاریاب مستقیما شروع به معرفی محصول نمی کند؛ بلکه اطلاعات مورد علاقه مشتری در زمینه های مختلف را در اختیار او قرار می دهد و در حاشیه، محصول یا سرویس خود را ارائه می دهد. در این میان ابزارهایی در فضای آنلاین ایجاد شده اند که به بازاریابان در خلق محتوای مناسب کمک کنند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با این 5 ابزار برتر آشنا شویم.
بازاریابی محتوا را می توان یک تاکتیک زمان بر و وقت گیر برشمرد. ٪60 بازاریابان هر روز درگیر این مسئله هستند که حداقل یک محتوای تازه ارائه دهند. خوشبختانه، بازاریابی محتوا روز به روز محبوب تر می شود. از این رو ابزارهای مفیدی ایجاد شده اند تا در وقت و هزینه های مورد استفاده در این تاکتیک صرفه جویی کنند.
لیست زیر به 5 ابزار برتر موجود در بازاریابی محتوا در سال 2016 اشاره می کند:
1. Evernote
Evernote برنامه ای مناسب برای یادداشت برداری، سازمان دهی و آرشیو کردن اطلاعات است و هر بازاریابی می تواند برای تولید محتوای خود از آن استفاده کند.
در نگاه اول، ابزار Web Clipper به چشم می آید که با کمک آن می توانید در جستجوهای خود در فضای اینترنت، صفحات وب سایت مورد نظر را ذخیره و مرتب سازی کنید. اما قابلیت های اورنوت فراتر از این موارد است؛ برای مثال شما می توانید:
یک کتابخانه از ایده های تازه مطرح شده در شبکه های اجتماعی تهیه کنید
برای محتوای خود تصاویر مناسبی جمع آوری و ذخیره کنید
گزارش تقویم مانندی از فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید
برای الهام گرفتن از انتخاب محتوا، در خبرنامه ها ثبت نام کنید
لیست کارهایی که باید انجام دهید را یادداشت کنید
شرایط عملکرد خود را در شبکه های اجتماعی پیگیری کنید
بروزرسانی اورنوت نشان می دهد که این برنامه در پی راه چاره های تازه برای برطرف نیازهای مختلف سازندگان محتوا است.
2. Buffer
وجود یک سیستم اتوماسیون که محتوا را سریعا به شبکه های اجتماعی انتقال دهد، برای هر بازاریاب امری مهم و ضروری است. در این میان بافر در مقایسه با دیگر پلتفرم ها کارآیی بالاتری دارد.
بافر به شما کمک می کند که در آن واحد، محتوای خود را به شبکه هایی چون توئیتر، فیسبوک، لینکدین و پینترست منتقل کنید. یکی دیگر از قابلیت های بافر، امکان پذیری آنالیز و تحلیل اطلاعات در آن است. برای مثال بافر با تحلیل حسابکاربری شما در توئیتر، ساعتی که فالوئرهای شما آنلاین بوده و فعال هستند را معین می کند. از این رو برای توئیت کردن پست های شما، زمان هایی را در نظر می گیرد که بیشتر فالوئرها آنلاین باشند.
یکی دیگر از استفاده های حاصل از این تحلیل، نتایج این است که بدانید کدام یک از توئیت های شما آمار بازدید بیشتری داشته است تا با توجه به آن، به شرایط بهینه دستیابی پیدا کنید.
3. RightlyWritten
بدیهی است که در بازاریابی محتوا، اصل مورد نظر محتوا است. بنابراین، بسکمک از بازاریابان محتوا در تلاش هستند که با صرف کم ترین هزینه، بهترین کیفیت را در محتوا ایجاد کنند. طبیعتا این یک دیدگاه بسیار مهم برای موفقیت در این حوزه محسوب می شود.
RightlyWritten بهترین سرویس آنلاین حق انتشار است که این مشکل را برطرف کرده است. نویسندگان با استعداد RightlyWritten در حوزه های مختلف تخصص دارند. این شرکت با دارا بودن صدها نویسنده بومی آمریکایی در اعضای هیئت مدیره خود، برای وبلاگ ها، مقالات، وب سایت ها، مطبوعات و گزارشات رسمی، ایجاد محتوا می کند.
شما می توانید با درخواست از سایت RightlyWritten ، به صورت ماهیانه برای وبلاگ یا وب سایت خود محتوا تهیه کنید.
4. Feedly
Feedly یک ابزار محبوب برای سازمان دهی وبلاگ ها، مجلات آنلاین و سایت های خبری مورد علاقه شما است. از این رو دسترسی شما را به آخرین اخبار آسان می کند. Feedly می تواند منجر به ایجاد یک محتوای بکر شود و شما را در جریان آخرین مطالب مورد علاقه تان قرار دهد.
ضمن این که این برنامه با بافر قابل ادغام بوده و به راحتی می توانید محتوای دلخواه خود را با کلیک بر روی یک دکمه با فالوئرهای خود به اشتراک بگذارید.
5. Slide.ly
نمایش محتوا به وسیله اسلایدها، روز به روز رونق بیشتری از لحاظ جذب مخاطب پیدا می کند.
Slide.ly، به شما کمک می کند تا با یک روش ساده، اسلایدهای حرفه ای بسازید. شبکه اجتماعی slide.ly این امکان را فراهم کرده است که اسلایدهای تصویر و فیلم را بر روی صفحه نمایش گوشی همراه یا دسکتاپ بسازید، به این فایل های ساخته شده افکت دهید و بیش از 80 قالب تصویری و جلوه بصری به آن اضافه کنید. این پلتفرم با دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، ساوند کلاود و یوتیوب نیز قابل ادغام است.
منبع: الی گشت