تور بمبئی: باستان شناسان محفظه های سنگی عظیمی را در هند کشف کردند

به گزارش پسرک کامپیوتری، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، باستان شناسان محفظه های سنگی عظیمی را در هند کشف کردند.

تور بمبئی: باستان شناسان محفظه های سنگی عظیمی را در هند کشف کردند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

باستان شناسان اعلام کردند با کاوش در جنوب شرقی هند صدها محفظه سنگی بزرگ و باستانی را کشف نموده اند که ممکن است در مراسم های خاکسپاری مورد استفاده قرار گرفته باشند.

کارشناسان بعلاوه معتقدند ممکن است این محفظه هایی که ابعاد آنها معادل ابعاد یک انسان است، با محفظه های مرموزی که در جنوب لائوس کشف شده اند، مرتبط باشند.

محفظه هایی که در هند و لائوس کشف شده اند، همگی به 2400 سال قبل تعلق دارند و با اینکه هیچ بقایای انسانی در آنها کشف نشده است، گمان می رود این محفظه ها به عنوان محلی برای دفن اجساد مورد استفاده قرار می گرفته اند.

به گفته باستان شناسان، با اینکه هنوز شواهدی کشف نشده است که نشان دهد یک گروه از افراد در هر دو این موقعیت ها زندگی میکردند، این امکان وجود دارد که افرادی که این محفظه ها را خلق نموده اند، بین شمال لائوس و شمال شرقی هند در سفر بوده باشند.

باستان شناسان بریتانیایی نخستین مورد از این محفظه ها را در سال 1928 در استان آسام کشف کردند. این منطقه به مقدار ای دور بود که تا سال 2014 کاوش دیگری در آن صورت نگرفت. در نهایت گروهی از باستان شناسان فعالیت را شروع کردند و کاوش آنها به کشف 11 منطقه مختلف و در مجموع بیش از 700 محفظه سنگی منجر شد.

بعضی از منطقه ها واقع در شمال شرقی هند که این محفظه ها در آنها قرار دارند، اکنون بطور قابل توجهی با پوشش جنگلی پوشانده شده و بعضی از محفظه ها نیز بطور کامل دفن شده اند.

بسیاری از این محفظه ها بلند و استوانه ای هستند اما سایر آنها شکل مخروطی دارند.

هر کدام از این محفظه ها که با استفاده از سنگهای منطقه خلق شده، حکاکی شده اند و به مقدار ای بزرگ هستند که بقایای بدن یک انسان یا یک جسد را در خود جای دهند.

ممکن است محفظه هایی که در هند مورد استفاده قرار می گرفتند با یک در پوشانده میشدند اما در حال حاضر هیچ یک از این درها وجود ندارد. بر روی بعضی از این محفظه ها اشکال هندسی و بر روی بعضی دیگر تصاویری از مردان و زنان حکاکی شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1987

به "تور بمبئی: باستان شناسان محفظه های سنگی عظیمی را در هند کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: باستان شناسان محفظه های سنگی عظیمی را در هند کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید