افت 845 واحدی شاخص بورس

به گزارش پسرک کامپیوتری، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در خاتمه معاملات امروز با کاهش 845 واحدی همراه شد.

افت 845 واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک فرایند کاملا نوسانی نهاده شد، به گونه ای که ابتدا رشد، سپس افت شدید داشت و بعد از آن افت دیگری داشت و در نهایت با کاهش 846 واحد نسبت به روز گذشته معاملات نهاده شد و در نقطه یک میلیون و 282 هزار و 478 واحد ایستاد.

بعلاوه شاخص کل با معیار هم و زن با 218 واحد عقب نشینی به رقم 325 هزار و 283 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 125 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 3.7 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 299 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 536 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص های بورس قرمز بودند، اما اندازه کاهش شاخص ها زیر نیم درصد بوده است، به گونه ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 7 صدم درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هم وزن 7 صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور 16 صدم درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 11 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس یک صدم درصد عقب نشست.

امروز نماد های توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی نوری بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد های پالایش نفت تهران، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، نفت بندرعباس و بانک تجارت بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با عقب نشینی یک واحدی به رقم 17 هزار و 528 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران 977 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه 310 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس بیش از 2.9 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 717 هزار معامله و به ارزش 2 هزار و 570 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس از 5 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

امروز نماد های تجلی توسعه معادن و فلزات، پویا زرکان آق دره، بیمه اتکای ایرانیان و آریا ساسول بیشترین ا ثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد های نفت ایرانول، فرابورس ایران و توسعه سامانه نرم افزار نگین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

لازم به ذکر است با توجه به حضور 70 درصد ایرانیان در بازار سرمایه، شرکت های حاضر در بورس و فرابورس باید سود های مصوب شده در مجامع را به وسیله سامانه سجام و به صورت متمرکز به حساب ذینفعان و سهامداران واریز نمایند تا انگیزه ای برای ماندگاری مردم در بازار سرمایه و تقویت فرهنگ سرمایه گذاری باشد.

بعلاوه قرار است از اول اسفندماه به دارندگان واحد های سرمایه گذاری پالایش یکم به ازای هر واحد سرمایه گذاری 600 تومان سود پرداخت گردد، گرچه بعد از حدود 17 ماه از خرید این واحد از دولت، دارندگان این واحد ها همچنان با 31 درصد زیان از اصل سرمایه همراه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1985

به "افت 845 واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 845 واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید