از تراژدی برزیل تا اتهام نژادپرستی به فیفا در مرحله دوم جام جهانی زنان

به گزارش پسرک کامپیوتری، مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال زنان با تعیین شدن تیم های صعود کننده به دور بعد به سرانجام رسید.

از تراژدی برزیل تا اتهام نژادپرستی به فیفا در مرحله دوم جام جهانی زنان

به گزارش خبرنگاران، مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال زنان به انتها رسید و چهره هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی معین شد. به این ترتیب تیم های مرحله یک چهارم نهایی معین شدند.

آلمان 3 - نیجریه صفر

اولین بازی مرحله یک هشتم بین آلمان و نیجریه برگزار گردید. نیجریه که در مرحله گروهی به عنوان سومین تیم گروه A به این مرحله رسیده بود برابر آلمان قدرتمند کاری از پیش نبرد و با سه گل باخت. این تیم آفریقایی در همه ادوار جام جهانی در مرحله گروهی حضور داشته اما تنها دو بار در سال های 1999 و 2019 به دور دوم راه پیدا نموده است، در حالی که آلمان به جز دو دوره (1999 و 2011) همواره یک پای نیمه نهایی بوده است.

نروژ 4 - استرالیا 1

در دومین بازی این مرحله استرالیا، تیمی که هیچ گاه به نیمه نهایی صعود ننموده است برابر نروژ که کارنامه خوبی دارد (فینالیست 1991 و 1995، قهرمان 1995 و تیمی که دو بار دیگر تا نیمه نهایی صعود کرد) نهاده شد. دیدار این دو تیم در وقت قانونی برنده ای نداشت و تساوی یک بر یک آنها کار را به وقت های اضافه کشاند اما در 30 دقیقه دیگر هم توپی از خط دروازه ها نگذشت تا ضربات پنالتی برنده را مشخص کند که در نهایت نروژ 4 بر 1 برنده این دوئل حساس شد.

انگلیس 3 - کامرون صفر

شاید بتوان این بازی را پرحاشیه ترین دیدار جام جهانی 2019 دانست. بازیکنان تیم آفریقایی دو بار داور را تهدید به ترک زمین کردند. ابتدا این کار را پیش از انتها نیمه نخست انجام دادند. داور گل مردود انگلیس را توسط VAR قبول کرد و این موضوع باعث خشم بازیکنان کامرون شد. در نیمه دوم دوباره VAR علیه این تیم عمل کرد و گل انشوت را آفساید بیان کرد. اما آنها تنها صحنه های جنجالی بازی نبودند. در این بازی ضربه با آرنج، خطاهای شدید و آب دهان انداختن دیده شد. کار تا جایی پیش رفت که در یک صحنه بازیکنان داور را هل دادند. بازیکنان کامرون در اغلب اوقات به تصمیمات داوری اعتراض داشتند و زمانی که در تونل حضور داشتند با چشمان گریان فیفا را به نژاد پرستی محکوم کردند.

فرانسه 2 - برزیل 1

تراژدی مارتا و برزیل عنوانی است که شاید بتوان برای حذف یکی از تیم های محبوب جام جهانی انتخاب کرد. مارتا که با 17 گل در صدر برترین گلزنان جام جهانی (مردان و زنان) نهاده شد بعد از شکست دو بر یک برابر میزبان، دختران فوتبالیست برزیلی را خطاب قرار داد و گفت: برای خندیدن ابتدا باید گریه کرد و جنگید. مارتا، فورمیگا و کریستین همواره در فوتبال زنان نیستند اما فوتبال زنان برای زنده ماندن به شما بستگی دارد.

اسپانیا 1 - آمریکا 2

هر دو گل آمریکا در این دیدار از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید تا اسپانیا زودتر از آنچه انتظارش را داشت با جام جهانی خداحافظی کند. آمریکا با این پیروزی حریف فرانسه شد؛ دیداری که با توجه به میزبان بودن فرانسه و پیشرفت اخیر این تیم یک فینال زودهنگام محسوب می گردد.

سوئد 1 - کانادا صفر

نیمه نهایی جام جهانی 2003 دوباره تکرار شد. این دو تیم برای دومین بار در ادوار مختلف جام جهانی برابر هم به میدان رفتند و در انتها سوئد با یک گل راهی مرحله بعد شد. کانادا در نیمه نهایی سال 2003 دو بر یک برابر سوئد باخت و در بازی رده بندی به مقام چهارم رسید. سوئد هم فینالیست شد اما در مصاف با آلمان باخت و به نایب قهرمانی بسنده کرد.

ایتالیا 2 - چین صفر

نایب قهرمان جام جهانی 1999 برابر ایتالیا که بعد از 20 سال دوباره به جام جهانی برگشت باخت و از جام جهانی خداحافظی کرد. چین در جام جهانی گذشته در مرحله یک چهارم نهایی باخت اما این بار عملکرد ضعیفی داشت و زودتر حذف شد. ایتالیا که در هفت دوره گذشته تنها دو بار به جام جهانی صعود نموده این بار و در مرحله یک چهارم باید برابر هلند به میدان برود.

هلند 2 - ژاپن 1

هلند انتقام گرفت؛ برای دومین بار در ادوار مختلف جام جهانی این دو تیم در مرحله یک هشتم برابر هم به میدان رفتند.(ژاپن در همه ادوار و هلند با احتساب مسابقات فعلی در دو دوره این مسابقات حضور داشتند) در جام جهانی 2015 این ژاپن بود که با حساب دو بر یک هلند را شکست داد و در ادامه تا فینال پیش رفت، اما این بار هلند شگفتی ساز شد و قهرمان 2011 و نایب قهرمان 2015 را راهی خانه کرد. سامورایی ها در بازی شب گذشته بهتر بازی کردند و در حالی که تا دقایق انتهای نتیجه بازی یک بر یک مساوی بود اما خطای بی موقع بازیکن این تیم باعث شد تا داور برای حریف پنالتی بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 373

به "از تراژدی برزیل تا اتهام نژادپرستی به فیفا در مرحله دوم جام جهانی زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تراژدی برزیل تا اتهام نژادپرستی به فیفا در مرحله دوم جام جهانی زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید