کتاب رسانه های اجتماعی، خوانش انتقادی منتشر شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، کتاب رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی تألیف کریستین فوکس با ترجمه حسین بصیریان جهرمی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

کتاب رسانه های اجتماعی، خوانش انتقادی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، کتاب رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی تألیف کریستین فوکس به تازگی با ترجمه حسین بصیریان جهرمی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

نویسنده این کتاب کریستین فوکس، استاد دپارتمان ارتباطات و رسانه دانشگاه وست مینستر است که تا به امروز بیش از 20 کتاب در حوزۀ مطالعات انتقادی، ارتباطات و رسانه منتشر نموده است. اما کتاب اخیر او، رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی بیش از سایر آثار او مورد توجه قرار گرفته و تا به امروز بیش از 2290 بار در منابع علمی انگیسی زبان به این کتاب ارجاع شده و از این لحاظ پراستنادترین کتاب کریستین فوکس است.

مترجم این کتاب حسین بصیریان جهرمی است که پیش از آن ترجمه کتاب قدرت ارتباطات (مانوئل کاستلز) از سوی او در پژوهشگاه منتشر شده است.

کتاب رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی چارچوبی نظری را برای فهم انتقادی رسانه های اجتماعی مطرح می نماید که بر مبنای آن، بستررسانه های اجتماعی در موضوع هایی همچون فرهنگ مشارکتی، قدرت ارتباطات، اقتصاد سیاسی، اخلاق سیاسی، نظارت و حریم خصوصی، مردم سالاری و حوزۀ عمومی، نظام سرمایه داری دیجیتال، ایدئولوژی و مبارزات اجتماعی، استثمار و بردگی اینترنتی و… به نقد وچالش کشیده شده است.

کوشش غایی نویسنده کتاب بر آن است که معنی و درک جدیدی از جامعه جویی اجتماعی ورسانه های اجتماعی ارائه دهد؛ زیرا معتقد است انسان ها اساساً موجوداتی جامعه جو و اجتماعی هستند و حیات و هستی آن ها مستلزم همکاری با یکدیگر است.

کتاب رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی مهارت های تفکر انتقادی و فهم نظریه انتقادی را در عصر رسانه های دیجیتال تقویت می نماید. این کتاب همچنین یاری می نماید تا در خصوص چگونگی به کارگیری شیوه های جایگزین رسانه های اجتماعی که درصدد نفی دنیا ایدئولوژیک و پرخاشگر رسانه های اجتماعی پوپولیستی است، بیندیشیم.

نویسنده این کتاب در مقدمه ای که بر ترجمه فارسی این اثر نگاشته بااشاره به اینکه تحلیل رسانه های اجتماعی در ایران نیازمند درنظرگرفتن ویژگی های جامعه ایرانی است، تأکید می نماید این کتاب کوشش دارد تا الهام بخش چنین تحلیل هایی باشد.

این کتاب در 12 فصل تدوین شده است که عناوین آن به این توضیح است:

1. منظور از خوانش انتقادیِ رسانه های اجتماعی چیست؟

2. رسانه های اجتماعی و کلان داده ها چیستند؟

3. رسانه های اجتماعی به مثابه فرهنگ مشارکتی

4. رسانه های اجتماعی و قدرت ارتباطات

5. قدرت و اقتصاد سیاسی رسانه های اجتماعی

6. گوگل: موتور جست وجوی خیر یا شر؟

7. فیس بوک: نظارت در عصر ادوارداسنودن

8. توییترو مردم سالاری: یک حوزه عمومی جدید؟

9. وایبو: قدرت، ایدئولوژی و مبارزات اجتماعی در سرمایه داری چینی

10. اِیربی. ان.بیو اوبر: اقتصاد سیاسی در بسترهای اشتراک گذاری (پلتفرم های تسهیمی) برخط (آن لاین)

11. ویکی پدیا: شکلی از مردم سالاری جدید در کار مبتنی بر همکاری و فراوری؟

12. نتیجه گیری: رسانه های اجتماعی وجایگزین های آن ها؛ به سوی یک رسانه اجتماعی واقعی

کتاب رسانه های اجتماعی: خوانش انتقادی با بهای 55 هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1367

به "کتاب رسانه های اجتماعی، خوانش انتقادی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب رسانه های اجتماعی، خوانش انتقادی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید