کاشت یک میلیارد نهال در جنگل های کشور تا سال 1405

به گزارش پسرک کامپیوتری، رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: تا سال 1405 یک میلیارد نهال جنگلی در کشور کاشته خواهد شد.

کاشت یک میلیارد نهال در جنگل های کشور تا سال 1405

کامران پور مقدم، رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سنندج گفت: طی چهار سال یک میلیارد نهال جنگلی در سراسر کشور، فراوری و کاشت می گردد. مقدمات فراوری این نهال ها در نهالستان های مراکز منابع طبیعی سراسر کشور فراهم شده است و تا سال 1405 انواع مختلف درختان جنگلی بسته به نوع آب و خاک منطقه ها مختلف کشوردر داخل و اطراف شهر ها و منطقه ها مستعد جنگلی کاشت خواهد شد.

او گفت: سهم استان های مختلف کشور با توجه به احتیاج و حجم آلایندگی محیطی و اندازه مصرف آن ها برای صنایع معین شده است و استان های شمالی کشور با بیشترین اندازه کاشت در رده های اول و استان کردستان با چهار میلیون نهال فراوریی در رده های میانی کاشت این درختان قرار می گیرد.

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عنوان نمود: با توجه به حجم ورود ریزگرد ها و لزوم جلوگیری از آن ها گونه بلوط محلی یا برو از مهمترین و بیشترین گونه های جنگلی خواهد بود که در کردستان کاشت می گردد.

خبرنگاران کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2086

به "کاشت یک میلیارد نهال در جنگل های کشور تا سال 1405" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت یک میلیارد نهال در جنگل های کشور تا سال 1405"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید