وزن حشرات کره زمین چقدر است؟

به گزارش پسرک کامپیوتری، برآورد های محققان وزن تازه کل حشرات خشکی و بندپایان (به استثنای گونه های آبزی/دریایی) را در حدود هزار میلیون تن (Mt) نشان می دهد. برای مقایسه، زیست توده انسانی حدود 400 میلیون تن است.

وزن حشرات کره زمین چقدر است؟

یک مطالعه برای اولین بار وزن ترکیبی همه حشرات خشکی و بندپایان زمین را محاسبه نموده است.

نتیجه بسیار ترسناک است. ظاهراً اگر وزن همه را ترکیب کنیم، با زیست توده ای تقریباً برابر با وزن کل انسان ها و دام های روی زمین روی زمین روبرو می شویم. برآورد های محققان وزن تازه کل حشرات خشکی و بندپایان (به استثنای گونه های آبزی/دریایی) را در حدود هزار میلیون تن (Mt) نشان می دهد. برای مقایسه، زیست توده انسانی حدود 400 میلیون تن است.

رسیدن به این تخمین شامل جستجوی حدود 500 سایت نظرسنجی برای داده هایی بود که نشان دهنده هزاران مشاهدات در طول سال ها تحقیق در بیش از 300 مکان بود. محققان در جستجوی بینش هایی در خصوص زیست توده حشرات زیر خاک، کف جنگل و در میان برگ های پوشش گیاهی زمین بودند.

سپس آن ها توانستند اعداد بزرگتر را به گروه های نماینده تقسیم نمایند. آن ها دریافتند که موریانه ها به عنوان یک گروه بسیار پیروز از حشرات اجتماعی که در کلنی های وسیع وجود دارند، یکی از بزرگترین موارد در کل توده حشرات زمینی هستند. موریانه ها مسئول حدود 40 درصد از زیست توده در گروه ساکن در خاک بودند. مورچه ها، دُم فَنَری ها و کنه ها 30 درصداز این جایگاه را اشغال می نمایند.

نویسندگان مطالعه نتیجه گرفتند: این مجموعه داده توزیع دنیای زیست توده و جمعیت بندپایان زمینی را نشان می دهد. ما کل زیست توده بندپایان زمینی را 300 میلیون تن وزن خشک تخمین می زنیم که تقریباً معادل 150 میلیون تن کربن است.

یووال روزنبرگ یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه، در دپارتمان علوم گیاهی و محیطی ویزمن، گفت: بندپایان به عنوان موجودات کوچکی در دنیا توصیف شده اند، زیرا نقش اصلی آن ها در فرآیند های زیست محیطی متعدد است. اگر می خواهیم تأثیر بشر بر کره زمین و پیامد های احتمالی تغییرات آب و هوایی را به طور کامل درک کنیم، باید آن ها را در نظر بگیریم.

وی اضافه نمود که کمی کردن جمعیت بندپایان یک خط پایه ایجاد می نماید که براساس آن می توانیم تغییرات آینده در جوامع بندپایان را میزان گیری کنیم و اینکه چگونه این تغییرات به نوبه خود می تواند بر فرآیند های دنیای تأثیر بگذارد.

منبع: فارس

منبع: فرادید
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2140

به "وزن حشرات کره زمین چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزن حشرات کره زمین چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید