همه چیز درباره یک ایرلاین وقت شناس و ارزان!

به گزارش پسرک کامپیوتری، این روزها رقابت میان شرکت های هواپیمایی جهان کار ساده ای نیست، مگر آنکه شیوه یا ایده هوشمندانه و نوینی برای اجرا وجود داشته باشد.

همه چیز درباره یک ایرلاین وقت شناس و ارزان!

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، کمتر شرکت هوایی ریسک کرده و خلاف جهت آب حرکت می کند، اما ایرلاین هایی هم هستند که برای پیشی دریافت از هم صنفان خود راه جدیدی را برمی گزینند و به هدف خود نزدیک می شوند. پگاسوس یکی از این ایرلاین هاست که با حذف برخی المان ها و پایبندی به برخی دیگر توانسته مشتریان خاص خود را داشته باشد و در حفظ آن ها بکوشد.

خانه اصلی این ایرلاین که در سال 1990 تاسیس شده استانبول است. پگاسوس در سال 2007 در میان تمام ایرلاین های خصوصی ترکیه رکورد دار بیشترین آمار حمل و نقل مسافر به نقاط مختلف دنیا شد و در سال 2008 آمار جابه جایی مسافرانش به 4.4 میلیون مسافر رسید. در سال 2012 به مشتریان ایرباس ملحق شد و اولین شرکت هواپیمایی ترکیه بود که سفارش ایرباس 320 نئو را داد. حالا این شرکت توانسته با رعایت برخی موارد و داشتن ویژگی های خاص مشتریان زیادی را به خود جذب کند.

محمدرضا اسفندیاری، مدیرعامل آژانس هواپیمایی شباویز فردی است که حدود 11 سال با این ایرلاین همکاری دارد. او درباره خصوصیات این ایرلاین به خبرنگاران می گوید: پگاسوس از سال 84 در ایران با پروازهای چارتر ازمیر شروع به فعالیت کرد. این ایرلاین به 70 نقطه دنیا سفر می کند و تنها خاور دور و آسیای جنوب شرقی جز برنامه های این شرکت نیستند. پگاسوس تقریبا به 97 درصد شهرهای اروپایی پرواز دارد. ناوگان این شرکت 42 فروند بوئینگ 737 و 30 فروند ایرباس320 نئور 180 نفره است. از جمله خصوصیات دیگر آن این است که تقریبا ارزان ترین و جوان ترین ناوگان کل اروپاست محسوب می شود و تنها پروازی است که کترینگ و پذیرایی ندارد مگر به سفارش مشتریان. برخی پروازهای این ایرلاین بدون بار به فروش می رود و مسافران می توانند تنها 8 کیلو بار به صورت ساک دستی به همراه داشته باشد.

مهمترین ویژگی های پگاسوس

اسفندیاری شرح داد: این ایرلاین از جمله ایرلاین هایی است که با اعمال تحریم ها هیچ تغییری در برنامه هایش ایجاد نشد. پروازهای پگاسوس تا پایان ژانویه باز است و مسافران می توانند بلیت خود را تا آن زمان رزرو کنند. بسیاری از ایرلاین ها این امکان را به مشتری های خود نمی دهند. این موضوع یکی از مهمترین مزیت های پگاسوس به شمار می آید. این ایرلاین به نوعی مختص دانشجوها و کسانی است که تایم رفت و برگشت خود را دقیقا می دانند. کسانی که بلیت خود را برای دو ماه یا چهار ماه یا حتی 6 ماه آینده رزرو کرده و آن را کنسل نمی کنند، سود بسیار زیادی از پروازهای این ایرلاین می برند، چرا که این بلیت ها بسیار ارزان قیمت هستند. برای مثال فردی بلیت خود را دو ماه قبل از پرواز برای راستا پاریس به تهران با پرداخت تنها یک میلیون و 400 یا یک میلیون و 200 هزار تومان رزرو می کند. این درحالیست که ما همین امروز بلیتی را از تهران به پاریس 6 میلیون و 500 هزار تومان صادر کردیم که مربوط به ایرلاین پگاسوس بود.

او افزود: این تفاوت قیمت دقیقا به زمان خرید شما بستگی دارد. شما هر چه سریعتر بلیت خود را رزرو و خریداری کنید، سود بیشتری می برید. این ایرلاین به صورت صعودی قیمت ها را بالا میبرد برای مثال بعد از فروش 9 یا 6 بلیت، قیمت ها به شکل صعودی افزایش پیدا می کند. این سیاست اصلی پگاسوس است. به این ترتیب کسانی که سریع تر بلیت خریده اند سود می برند و هر چه به زمان پرواز نزدیک می شود نرخ بلیت افزایش بیشتری پیدا می کند.

حرکتی برخلاف جهت آب

اسفندیاری در ادامه گفت: این سیاست دقیقا برعکس سیاست های سایر ایرلاین های داخلی و خارجی است. اگرچه در نگاه اول شاید این سیاست خوب به نظر نرسد، اما با کمی تامل پی می برید که این ایرلاین بسیار هوشمندانه و منطقی رفتار می کند. چرا که با این سیاست زودتر بلیت های خود را می فروشد و سود بیشتری نیز کسب می کند.

یک مزیت قابل توجه دیگر

اسفندیاری در ادامه گفت: مزیت دیگر این شرکت هوایی بهتری ساعت کانکشن است. به طوری که ساعات پرواز بسیار به هم نزدیک بوده و شما می توانید هر دو ساعت یکبار بلیت پرواز خود را تهیه کنید. اگر از یک پرواز هم جا بمانید می توانید با پرواز دو یا سه ساعت بعد خود را به مقصد برسانید. در حال حاضر برای خیلی ها نرخ پروازهای پگاسوس به صورت محسوس عالی است. بلیت این ایرلاین در برخی مواقع حتی تا یک میلیون تومان برای مسافران ارزان تر از سایر پروازها تمام می شود. برای مثال هر فرد برای رفتن از وان به آنتالیا باید حدود 250 لیر هزینه اتوبوس بدهد در حالیکه اگر سریع تر بلیت این ایرلاین را رزرو کند، می تواند تنها با 150 لیر بلیت این راستا را خریداری کند.

پگاسوس، یک ایرلاین وقت شناس!

او افزود: موضوع پیش فروش کردن پروازها نکته بسیار مهم و مثبتی است. این ایرلاین قیمت ها را به صورت پلکانی بالا می برد. حدود 11 تا 12 سال است با پگاسوس همکاری می کنم. به هیچ عنوان ندیده ام که بلیت 100 دلاری را 70 دلار کاهش دهد، چرا که سیاست آن صعودی بوده است. نرخ را به صورت پلکانی افزایش می دهد، اما ایرلاین های دیگر مانند امارت پرواز خود را روی 500 دلار باز می کند و تا زمان پرواز 40 درصد تخفیف می دهند. از سوی دیگر این ایرلاین پروازهای کاملا منظمی دارد و به کانکشن ها اهمیت می دهد تا مجبور نشود مسافران را به هتل ها بفرستد. همچنین پگاسوس کمترین پرسنل را در پرواز دارد. تمام این موارد سبب می شود که صندلی هایش خالی نماند.

بزرگترین مشکل مسافران

اسفندیاری معتقد است: مسافرانی که از شباویز خرید می کنند می توانند بلیت خود را کنسل کنند یا تاریخ آن را تغییر دهند، اما کسانی که از سایت های آنلاین و معروف هم خرید می کنند؛ کسی پاسخگوی آن ها نیست. گاهی اوقات مسافران خوشحالند که بلیت ارزانی خریده اند، اندکی بعد متوجه می شوند که بلیت بدون بار خرید کردند. از آنجایی که در پایین ترین کلاس بلیت خود را تهیه کردند عملا، نه می توانند آن را کنسل کنند و نه تاریخ آن را تغییر دهند. سایت آنلاین هم هیچ مسئولیتی در این قبال این نمی پذیرد و پاسخگو نیست. در حالیکه سیاست این شرکت به صورتی است که شما اگر راه درست را بروید می توانید بلیت خود را کنسل کنید یا تغییر تاریخ بدهید.

بلیت پگاسوس را آنلاین نخرید!

او در پایان گفت: توصیه ای که به مردم دارم، این است که خرید بلیت این ایرلاین به صورت آنلاین اشتباه است. گاهی وقت ها مردم به شدت متضرر می شوند. حتی ما می بینیم برخی افراد با چشم گریان به ما مراجعه می کنند. فردی بلیت 300 یورویی خریده است، اما بدون بار. در حالیکه 20 کیلوگرم بار دارد. خرید بار هم کیلویی 7 یورو است، بنابراین این مساله معمولا برای کسانی که به صورت آنلاین خرید می کنند، دردسرساز است.

منبع: همگردی
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 208

به "همه چیز درباره یک ایرلاین وقت شناس و ارزان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره یک ایرلاین وقت شناس و ارزان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید