مونتاژ فولکس واگن اقلا 4 میلیاردی در شرایط تحریمی در ایران؟

به گزارش پسرک کامپیوتری، طبق خبر های بدست آمده، خودروسازان راین میخواهد تا سئات آتکا را در ایران مونتاژ کند. این خبر ابهامات بسیاری را با خود به همراه دارد که در کنار معرفی این خودرو، به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مونتاژ فولکس واگن اقلا 4 میلیاردی در شرایط تحریمی در ایران؟

به گزارش خبرآنلاین؛ آتکا، SUV میانی سئات محسوب می گردد که بالاتر از آرونا و پایین تر از تاراکو قرار می گیرد. سبک طراحی محصولات سئات در این خودرو هم دیده می گردد.

طراحی رادیکالی دیلایت جذابیت نمای جلویی را بیشتر نموده است. به طور کلی، طراحی محصولات سئات ساده و فارغ از تهاجمی بودن بسیار است. ممکن است همین سادگی در طراحی، این خودرو را از سایر رقبا عقب بیندازد.

در نمای پشتی، شاهد عمق ها و خطوط طراحی متعدد هستیم. در طراحی چراغ های پشتی سعی شده تا هماهنگی مطلوبی با نمای جلویی ایجاد گردد. نوشته آتکا در پایین درب صندوق عقب با فونت خاصی به چشم می خورد.

متاسفانه در دیفیوزر خودرو از اگزوز های فیک استفاده شده و درون آن سنسور دنده عقب قرار گرفته است.

نمای کناری همان سادگی کلی خود را دارد و بعلاوه شباهت بسیاری با خودروی تیگوان فولکس واگن دارد. سئات جزو زیرمجموعه های برند فولکس واگن است.

کابین آتکا طراحی به شدت محافظه کارانه و ساده ای دارد و جذابیت خاصی در فضای داخلی به چشم نمی خورد.

امکاناتی مثل نمایشگر 9.2 اینچی اطلاعات-سرگرمی، کیلومترشمار تماما دیجیتال، ترمز دستی برقی، دستیار رانندگی و قابلیت تماس اضطراری و... در این خودرو حضور دارد.

آتکا در 4 نسخه استایل، رفرنس، اکسپرینس و FR عرضه می گردد.

احتمالا پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ TSI ساخت فولکس واگن در این خودرو حضور داشته باشد. این پیشرانه 187 اسب بخار قدرت و 320 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید. گیربکس دوکلاچه تَر ساخت فولکس واگن وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

با وجود کم کاری هایی که در بحث طراحی و امکانات دیدیم، اما بدون شک، با قطعی شدن ورود این خودرو به مارکت ایران، پس از حدود 4 سال خودرویی با کیفیت از لحاظ فنی خواهیم دید.

قیمت این خودرو از 39 هزار یورو شروع می گردد. نکته ای که به نظر کمی مبهم به نظر می رسد، این است که قرار بود خودرویی مالی و در رنج قیمتی زیر 20 هزار یورو وارد گردد، اما انگار این محدودیت ها هر چه می گذرد، کم رنگ تر می گردد.

علاوه بر این موضوع، خودروسازان راین چگونه قرار است با وجود تحریم های بسیار، اقدام به مونتاژ این خودروی اسپانیایی نمایند؟

قیمت 40 هزار یورویی سئات آتکا هم قابل توجه است. این یعنی روبرو با خودرویی فراتر از 4 میلیارد تومان قیمت در بازار ایران.

منبع: فرارو
انتشار: 25 فروردین 1402 بروزرسانی: 25 فروردین 1402 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2163

به "مونتاژ فولکس واگن اقلا 4 میلیاردی در شرایط تحریمی در ایران؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونتاژ فولکس واگن اقلا 4 میلیاردی در شرایط تحریمی در ایران؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید