تور ترکیه ارزان: مقایسه آزمون YOS و SAT کدامیک برای تحصیل در ترکیه بهتر است؟

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرگزاری خبرنگاران- یکی از دغدغه های خیلی از محصلان در ایران ادامه تحصیل است. بسیاری دانشگاه های کشور خودمان را انتخاب می نمایند. اما در عین حال خیلی از محصلانی که قصد ادامه تحصیل دارند هم کشورهای دیگر را برای ادامه تحصیلشان انتخاب می نمایند. یکی از این کشورها ترکیه است. امروزه متقاضیان تحصیل در دانشگاه های این کشور روز به روز بیشتر می گردد. دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه آزمونی برای دانشجویان اتباع خارجی در نظر گرفته اند. در بیشتر این دانشگاه ها برای ورودی اتباع خارجی به دانشگاه آزمون yos گرفته می گردد. اما بعضی از دانشگاه ها هم آزمون sat را قابل قبول می دانند. در ادامه به مقایسه آزمون yos و sat می پردازیم.

تور ترکیه ارزان: مقایسه آزمون YOS و SAT کدامیک برای تحصیل در ترکیه بهتر است؟

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

آزمون yos

آزمون yos در واقع آزمون ورودی برترین دانشگاه های کشور ترکیه برای محصلان و متقاضیان غیر بومی و خارجی است. بیشتر دانشگاه های ترکیه این آزمون را برای قبولی محصلان غیربومی مرجع می دانند. پس در مقایسه آزمون yos و sat باید بگوییم که تعداد دانشگاه هایی که آزمون sat را قابل قبول می دانند در مقایسه با دانشگاه هایی که آزمون yos می گیرند کمتر است. در واقع فقط چند دانشگاه در ترکیه است که به وسیله آزمون sat دانشجوی غیر بومی می پذیرند.

آیا آزمون yos سخت است؟

برخلاف آنچه که خیلی ها تصور می نمایند آزمون yos آنقدر ها هم سخت و سخت نیست. و با چند ماه مطالعه و تمرین سوالات این آزمون می توان به راحتی در آن پذیرفته شد. سوالات آزمون yos از سه بخش تشکیل می گردد. هوش، هندسه و ریاضی. به گمان خیلی از کارشناسان و صاحب نظران این حوزه سوالات هر سه بخش این آزمون از سوالات کنکور سراسری که در ایران از متقاضیان گرفته می گردد ساده تر است.

با قبولی در آزمون yos در چه رشته هایی می توانیم تحصیل کنیم؟

در این باره باید بگوییم که شما اگر در آزمون yos پذیرفته شوید، در تمامی رشته های موجود در دانشگاه های ترکیه می توانید ادمه تحصیل کنید به غیر از خلبانی که شرایط خاص خود را دارد. بیشتر محصلان و دانشجویان ایرانی علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و.... هستند. سوالات این آزمون بین 80 تا 100 است و معمولا 100 تا 120 دقیقه هم فرصت پاسخگویی به سوالات است. نمره قبولی در این آزمون 50 می باشد. اما اگر قصد تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی را دارید باید نمره 90 و بالای 90 را کسب کنید.

در این میان قبولی در دانشگاه های استانبول و آنکارا سخت تر از دیگر دانشگاه هاست. چرا که تعداد متقاضیانی که 100 درصد سوالات را درست پاسخ می دهند، زیاد هستند.

آزمون sat

آزمون sat در واقع آزمونی بین المللی است که نخستین بار برای پذیرفته شدن در دانشگاه های آمریکا و به وسیله کالج بورد به کار گرفته شده است. اما هم اکنون خیلی از دانشگاه های مختلف در سرتاسر دنیا از این آزمون برای پذیرفتن محصلان غیربومی استفاده می نمایند. در واقع این آزمون در هر کجای دنیا که برگزار گردد حق نشر این آزمون برای کالج بورد آمریکا محفوظ است آزمون sat از دو نوع آزمون عمومی و موضوعی تشکیل می گردد که در کشور ترکیه نوع اول آن برگزار می گردد.

در مقایسه آزمون yos و sat باید بگویم که شاید برای متقاضیان ایرانی آزمون sat کمی راحت تر باشد چرا که این آزمون بین المللی است و ممکن است سوالات این آزمون عمومی تر باشد. این آزمون در شهرهایی از جمله ازمیر، ارزروم، استانبول، آنکارا و آنتالیا برگزار می گردد. بعلاوه هزینه شرکت در این آزمون در کشور ترکیه مانند کشورهای دیگر مثل آمریکا، استرالیا و کانادا 98 دلار است. یکی دیگر از نکاتی که در مقایسه آزمون yos و sat قابل ذکر است سخت تر بودن سطح سوالات ریاضی آزمون yos نسبت به آزمون sat است.

آزمون sat از دو بخش اصلی ریاضی و زبان انگلیسی که هرکدام شامل بخش های متفاوتی هستند تشکیل شده است. بخش ریاضی آن به مراتب از ریاضی کنکور سراسری ایران ساده تر است. اما بخش زبان انگلیسی این آزمون سخت است. این آزمون یک بخش اختیاری هم دارد. این بخش انشاء یا نوشتار مقاله است که طبق موضوع داده شده متقاضی باید انشایی بنویسد. گفتنی است که دانشگاه های کمی در سراسر دنیا وجود دارند که به بخش اختیاری انشاء اهمیت دهند.

حداقل نمره برای پذیرفته شدن در آزمون sat در دانشگاه های مختلف ترکیه فرق دارد. به عنوان مثال حداقل نمره برای دانشگاه فنی استانبول 1300 می باشد. اما این عدد برای دانشگاه سابانجی 1100 می باشد.

نتیجه گیری؛ کدام آزمون برای تحصیل در ترکیه بهتر است؟

طبق نکاتی که در مقایسه آزمون yos و sat بیان کردیم به نظر می رسد برای محصلان و متقاضیان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند آزمون sat مناسبتر و بهتر باشد. شاید یکی از دلایلی که باعث می گردد در مقایسه آزمون yos و sat دومی را انتخاب می کنیم این است که آزمون yos از آنجا که مخصوص کشور ترکیه و دانشگاه های این کشور است کمی تخصصی تر باشد. خصوصا اینکه متقاضی باید کاملا به زبان ترکی مسلط باشد. در مقایسه آزمون yos و sat یکی از مزیت های آزمون sat نسبت به آزمون yos استاندارد بودن سوالات آزمون sat است. مجموعه SAT School ، برگزار نماینده کلاس sat و دوره های آموزش sat در ایران است که به شما در قبولی تضمینی در این آزمون یاری میکند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1837

به "تور ترکیه ارزان: مقایسه آزمون YOS و SAT کدامیک برای تحصیل در ترکیه بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: مقایسه آزمون YOS و SAT کدامیک برای تحصیل در ترکیه بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید