عکس ، شمارش معکوس ناسا برای فرود کپسول مرموز در صحرای یوتا!

به گزارش پسرک کامپیوتری، تیم OSIRIS-REx چندین بار جمع آوری کپسول را تمرین نموده است، و هفته گذشته آنها توانستند واقعی ترین تمرین را انجام دهند. بنابراین ناسا منتظر یک دریافت ویژه از اعماق فضا است.

عکس ، شمارش معکوس ناسا برای فرود کپسول مرموز در صحرای یوتا!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، دو ماه دیگر، نمونه سیارکی جمع آوری شده به وسیله تیم OSIRIS-REx ناسا به زمین خواهد آمد. در 24 سپتامبر، یک کپسول شبیه چیزی از یک نمایش علمی تخیلی دهه 60 در جو پرواز می نماید و در صحرای یوتا فرود می آید. این تیم چندین بار جمع آوری کپسول را تمرین نموده است، و هفته گذشته آنها توانستند واقعی ترین تمرین لباس را انجام دهند.

عکس | کشف شگفت انگیز در سیبری روسیه / این موجودات عجیب 46 هزار ساله از خواب زیر یخ ها بیدار شدند!

اگر انفجار هسته ای رخ داد، برای زنده ماندن کجا پناه بگیریم؟

مرحله ای از این تحویل باورنکردنی، محدوده آزمایش و آموزش وزارت دفاع یوتا است. این حدود 130 کیلومتر جنوب غربی سالت لیک سیتی است. تیم OSIRIS-REx کپسول حاوی نمونه را رها می نماید و به پرواز خود به سمت یک سیارک متفاوت، یعنی آپوفیس خطرناک ادامه می دهد. این کپسول هیچ هدایتی ندارد، بنابراین در جایی در یک مدار بیضی 58 در 14 کیلومتری فرود خواهد آمد.

این تیم برای جمع آوری نمونه های خاک، آماده سازی کپسول برای حمل و نقل و حتی پرواز هلیکوپتر به جایی که کپسول بازگردانده می گردد، تمرین کردند. در آنجا آماده می گردد و به مرکز فضایی جانسون ناسا منتقل می گردد، جایی که محموله گرانبهای آن آغاز به تجزیه و تحلیل می نماید.

در 20 اکتبر 2020، فضاپیما به سمت سطح سیارک بننو پرواز کرد تا مقداری خاک جمع کند. هدف بدست آوردن حداقل 60 گرم برابر با 2 اونس مواد بود، اما ماموریت در واقع خیلی خوب بود. آنقدر مواد جمع آوری کرد که بعضی از مواد به بیرون ریخته شدند. صرف نظر از این، ناسا تخمین زد که بین 400 تا 1000 گرم مواد جمع آوری شده است.

سیارک بننو به این علت انتخاب شد که اعتقاد بر این است که از زمان شکل گیری منظومه شمسی تغییر بسیار کمی داشته است. مطالعه خواص آن مانند باز کردن یک کپسول زمانی است که از تولد سیارات به جای مانده است.

منبع: iflscience

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2205

به "عکس ، شمارش معکوس ناسا برای فرود کپسول مرموز در صحرای یوتا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، شمارش معکوس ناسا برای فرود کپسول مرموز در صحرای یوتا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید