طرح جامع مدیریت پسماند در اراک اجرا می گردد

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران: مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: طرح جامع مدیریت پسماند در اراک با توزیع 100 هزار بروشور در بین شهروندان در اراک انجام می گردد.

طرح جامع مدیریت پسماند در اراک اجرا می گردد

محمدحسین ساده وند در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اراک، با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در حوزه شهری، گفت: به منظور ترویج فرهنگ مدیریت پسماند و اهمیت توجه و مشارکت شهروندان در راستای خروج به موقع زباله و قراردادن آن درون مخازن تعبیه شده، 100 هزار بروشور در زمان بندی های تعیین در مناطق مختلف توزیع می گردد.

وی اضافه نمود: فرهنگ سازی به منظور جداسازی زباله های خشک و تر در جامعه، باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا تحقق این مهم می تواند شهر را از آلودگی های زیست محیطی نجات داده و در پیشرفت اقتصاد شهری بسیار تاثیرگذار و مهم باشد و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مدیرعامل پسماند شهرداری اراک توضیح داد: تفکیک زباله از مبداء، کاهش هزینه های جمع آوری را به همراه دارد که در صورت تحقق این مهم می توانیم در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار گام برداریم.

ساده وند با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی یکی از مهم ترین چالش ها است، گفت: توزیع این بروشورها یکی از راهکارهای اجرایی به منظور کاهش آلودگی و حفظ نظافت شهری بوده که باید با جدیت دنبال گردد.

وی اضافه نمود: مدیریت مواد زائد جامد و توسعه و بهبود کیفیت عملکردی این مواد با توجه کردن به عناصر کنترل فراوری، نگهداری، جمع آوری، حمل و نقل، پردازش و دفع زباله انجام می گردد.

مدیرعامل پسماند شهرداری اراک توضیح داد: دفن غیراصولی توسط شهروندان به محیط زیست شهری آسیب می رساند و اثر مستقیم بر زندگی انسان دارد که برطرف مسائل بهداشتی و زیست محیطی مربوط به زباله بدون بسترسازی و فرهنگ سازی محقق نمی گردد.

ساده وند با اشاره به اینکه فراوریکنندگان اصلی زباله شهروندان هستند، گفت: آموزش به شهروندان و داشتن آگاهی لازم در خصوص مسائل مربوط به زباله و آلودگی های آن و امکان استفاده مجدد از مواد می توانند در این عرصه تاثیرگذار باشند.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 722

به "طرح جامع مدیریت پسماند در اراک اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع مدیریت پسماند در اراک اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید