در میان صخره موج آریزونا، عکس

به گزارش پسرک کامپیوتری، اگر گردشگر و یا عکاس خوش شانسی باشی شاید شما هم جز آن بیست نفری باشید که هر روز مجوز ورود و صعود به موج های صخره ای شمال آریزونا را می گیرند.

در میان صخره موج آریزونا، عکس

به گزارشتوریسم آنلاین برای ثبت چنین عکسی نه تنها به آب و هوا و نور خوب احتیاج هست بلکه به یک شانس خوب برای این که نامت از میان هزاران نام ثبت نامی بیرون آید نیز احتیاجمند است!

در اصلاحات زمین شناسی این موج ها بر اساس سنگ شدگی سنگ فرش های بیابانی در اثر باد شکل گرفته اند، اما به معنای ساده تر می توان گفت که این ها لایه هایی از سنگ هستند که به خاطر بادهایی که به شن و ماسه می وزیده به مرور زمان شکل گرفته اند. وقتی جهت بادهای ژوراسیک تغییر کرد، تپه های شنی مختلفی در بیابان غربی به وجود آمد. روی آن ها به تدریج شیارهایی شکل گرفت که شبیه یک نقشه توپوگرافیک بزرگ به نظر می آمد. آبی که به داخل شیارها وارد می شد به مرور زمان رو به خشکی رفت و رسوب کرد. پس می توان گفت که عامل اصلی این پدیده باد بوده است. ممکن است این اطلاعات برایتان جالب توجه باشد یا نباشد، اما وقتی به این تشکل ها نگاه می کنید، به یاد بیاورید که چند میلیون سال طول کشیده تا صخره موج آریزونا به وجود بیاید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 572

به "در میان صخره موج آریزونا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در میان صخره موج آریزونا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید